Warning: Attempt to read property "post_excerpt" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 392
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394
Warning: Attempt to read property "post_title" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394
KROMĚŘÍŽ – Vozový park Kroměřížských technických služeb se rozrostl o druhý hybridní autobus značky Volvo. Jedná se o stejný typ, jaký společnost zakoupila už loni. „Hybridní autobus se osvědčil, proto jsme se rozhodli pořídit další. Oproti běžným naftovým autobusům je totiž tišší, šetrnější k životnímu prostředí a jeho každodenní provoz vyjde levněji,“ vyzdvihl místostarosta Karel Holík. Cena vozu byla zhruba 6,5 milionu korun bez DPH.
Hybridní autobus kombinuje pohon na naftu a elektřinu. Při jízdě do 30 km/h využívá baterii, při vyšší rychlosti jeden na naftu. „Úspora nafty činí v průměru 30 procent. Baterie pro elektromotor se nabíjí při brzdění autobusu a není tak potřeba ji dobíjet, jako je tomu u elektrobusů,“ vysvětlil místostarosta Vratislav Krejčíř.
Staňte se členy FB skupiny Život ve Zlínském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne. Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.
Autobus je 12 metrů dlouhý, klimatizovaný, s kapacitou sedadel pro 30 osob a stání pro dalších 73 osob. Vybaven je USB zásuvkami pro cestující i LCD obrazovkou, která zobrazuje trasu linky.
Vyšší komfort si užijí i tělesně postižení cestující, vozidlo je totiž nízkopodlažní a má automatickou výsuvnou plošinu pro nástup a výstup vozíčkářů. „Zajímavostí, která u autobusů pro městský provoz není rozšířena, jsou prostřední a zadní dveře, jež se neotvírají dovnitř vozidla, ale vysouvají se ven tak, jak to cestující znají z tramvají. Nejsou tak nutná bezpečnostní skla mezi sedadly a dveřmi a vozidlo tak působí vzdušněji,“ dodal Jaroslav Černý, který má v Kroměřížských technických službách na starost MHD.
