Warning: Attempt to read property "post_excerpt" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 392
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394
Warning: Attempt to read property "post_title" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394
TŘEMOŠNICE – Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický v rámci svého výjezdu po regionu navštívil ve čtvrtek Třemošnici. Zde hovořil se starostou Miroslavem Bubeníkem nejen o dopravní infrastruktuře.
Starostu Miroslava Bubeníka zajímal především plán kraje na rekonstrukci silnice II/337 se zaměřením na úsek ze Seče do Třemošnice a dále do Ronova nad Doubravou. „Silnice II/337 z hranice kraje přes Ronov, Třemošnici, Seč a dále do Trhové Kamenice, kde se již jedná o silnici II/343, patří mezi nejzanedbanější v celém regionu, a proto připravujeme náročný několikaetapový projekt se spoluúčastí Integrovaného regionálního operačního programu. Jedná se skutečně o nelehkou stavbu v délce přes 30 kilometrů, u které je předpokládaná hodnota půl miliardy korun. Celá oblast Hlinecka a Železných hor je pro nás několik posledních let jednou z krajských priorit, avšak nelze postupovat tak rychle, jak bychom si všichni přáli,“ řekl hejtman Martin Netolický. „V případě prvního úseku z Vršova do Trhové Kamenice předpokládáme předání staveniště dodavateli koncem září,“ uvedl hejtman Netolický.
„Projekt v rámci 70. výzvy IROP byl velmi projekčně náročný a původně se zdálo, že se ani nedostane do alokace celé výzvy. Po velkém úsilí a navýšení výzvy očekáváme podání žádosti na úsek z Třemošnice do Ronova po vydání stavebního povolení na podzim letošního roku. V případě úseku ze Seče do Třemošnice jsme před zahájením soutěže na zhotovitele stavby,“ dodal hejtman Martin Netolický, který starostu Bubeníka ujistil, že je jednoznačně zájmem kraje, aby byla celá trasa dokončena. Poslední takto rozsáhlá investice zde byla před 40 lety v rámci příprav na cyklistický Závod Míru.
Hejtman se zajímal také o zabezpečení železničního přejezdu u zastávky Žlebské Chvalovice, kde je poměrně velká frekvence především nákladních vlaků. „V rámci železniční dopravní obslužnosti mohu jednoznačně deklarovat, že nebudeme rušit vlakové spoje z Čáslavi až do Třemošnice. Žádné optimalizační myšlenky rozhodně nehrozí,“ sdělil hejtman Netolický.
Jednou z dominant okolí Třemošnice je jednoznačně Berlova vápenka s muzeem, které ročně navštíví přes čtyři tisíce turistů. Zatímco v malé vápence vzniklo muzeum, její větší část chátrá a v nejbližších letech bude nutné její zabezpečení. „Pro příští programové období evropských fondů lze předpokládat, že by bylo možné čerpat na obdobné aktivity v rámci rozvoje cestovního ruchu. Na konkrétní rozsahy a spolufinancování je však samozřejmě ještě brzy,“ řekl hejtman Netolický.
Ještě navštěvovanější je zřícenina hradu Lichnice s více než 20 tisíci návštěvníky ročně. Starosta informoval hejtmana o nutnosti zabezpečení vstupní brány za přibližně 3,5 milionu korun a vybudování parkoviště pro návštěvníky. Hejtman přislíbil starostovi krajskou pomoc při záchraně a zabezpečení vstupního objektu.


