Ve Středočeském kraji začnou jezdit tramvaje? Pracuje se na tom

ZÁPADNÍ ČECHY – Středočeská radnice již v minulosti schválila úmysl vybudovat tramvajovou trať, jež by navazovala na současný tramvajový systém na území hlavního města Prahy a pokračovala dále na území Středočeského kraje. Nyní prověřují možnosti stavební uzávěry. 

V koridoru, ve kterém chce kraj vybudovat tramvajovou trať z Opatova do Čestlic, bude platit podle rozhodnutí Rady Středočeského kraje stavební uzávěra. „Vzhledem k předpokládanému technickému řešení stavby bylo možno stanovit režim stavební uzávěry tak, aby omezení nebo zákaz stavební činnosti postihoval vlastníky pozemků jen v nezbytně nutné míře a rozsahu,“ uvedl Martin Draxler, radní pro oblast regionálního rozvoje, cestovního ruchu a sportu

Stavební uzávěra se týká částí správních území obcí Průhonice a Čestlice, přesněji koridoru o šířce sto metrů. Začátek chráněného prostoru je dán katastrální hranicí mezi hlavním městem Prahou a obcí Průhonice. Na území Středočeského kraje začíná v severozápadním cípu správního území obce Průhonice. Koridor je dále veden paralelně s dálnicí D1 až po její Exit 6 nacházející se v severovýchodní části obce Průhonic. Zde koridor pokračuje na správní území sousední obce Čestlice, prochází Obchodní zónou Průhonice – Čestlice a ulicí Obchodní, po které se opět vrací k dálnici. „Se všemi došlými námitkami jsme se vypořádali tak, že jsme jim vyhověli nebo je vzali na vědomí, v jednom případě jsme ji museli zamítnout jako neodůvodněnou,“ doplnil radní Martin Draxler.