U pardubického vlakového nádraží se změnila pravidla parkování


Warning: Attempt to read property "post_excerpt" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 392

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394

Warning: Attempt to read property "post_title" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394

PARDUBICE – U pardubického vlakového nádraží zmizela u dopravní značky K + R (Kiss and Ride) dodatková tabulka umožňující stání až 5 minut, které si někteří řidiči protahovali na libovolně dlouho.

Město si tak od této úpravy slibuje, že parkování u vlakového nádraží bude fungovat plynuleji. Stávající parkovací režim K + R (Kiss and Ride), který u bývalého bytového domu na náměstí Jana Pernera platil od otevření zrekonstruovaného přednádraží, byl upraven tak, aby tu automobily nezastavovaly na delší dobu, než značka umožňuje. Co to tedy znamená? Můžete přijet, zastavit a vystoupit nebo nastoupit, vyložit zavazadla, poté musíte odjet. Nemůžete zde stát s vozidlem a jít vyprovodit někoho až k vlaku.

Dosud zde parkovací režim regulovaly dvě tabule – jedna s označením K + R, druhá dodatková tabule upřesňovala dobu zastavení. Stávající stav byl ale neúnosný. „Prostřednictvím parkování v režimu K + R s dodatkovou tabulí maximálně pět minut jsme chtěli řidičům umožnit, aby zde mohli chvíli zůstat. Bohužel se nám tento systém neosvědčil a auta zde parkovaly ve dvou až třech řadách za sebou. Kdyby přitom řidiči dodržovali režim K + R, měl by být počet dvanácti míst, kterými parkoviště disponovalo, dostatečný,“ popsal situaci náměstek pro dopravu Petr Kvaš.

Řidiči zde své automobily často odstavili a šli si například koupit jízdenku nebo čekat na nástupiště. K tomu však parkoviště v režimu K + R určeno není. „Řidič by vozidlo neměl opouštět. Jedná se opravdu o místa vyhrazená pro vysazení, případně vyzvednutí osoby. Proto jsme se rozhodli přistoupit k novému dopravnímu značení a dodatkovou ceduli odstranit. Nově zde byla naopak instalována tabule určující přikázaný směr jízdy,“ dodává náměstek Kvaš s tím, že v extrémních případech budou strážníci Městské policie Pardubice nuceni nechat vozidlo odtáhnout.

Parkoviště u bývalého bytového domu nabízí celkem dvanáct parkovacích míst včetně jednoho stání pro handicapované. Jedno parkovací místo pro imobilní je přitom k dispozici i na parkovišti u sochy Jana Pernera, kde je vyhrazeno také jedno stání pro elektromobily.

Foto: Městská policie FB a Magistrát města Pardubic