Warning: Attempt to read property "post_excerpt" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 392
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394
Warning: Attempt to read property "post_title" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394
JÍLOVÉ U PRAHY – Středočeská část dálnice D3 je snad zakletá. Kvůli delšímu tunelu hrozí, že bude muset projít novým procesem posuzování vlivu na životní prostředí. A to by mohlo opět posunout zahájení stavby o dalších pár let. Celý problém navíc patrně vnikl jen díky vstřícnosti silničářů. Na žádost obce Jílové u Prahy totiž upravili technické řešení tunelu Luka a jeho trasu oddálili od rekreační oblasti. “Tunel má být navíc oproti původním plánům delší o více než 600 metrů. Celkem má být dlouhý necelé dva kilometry. Právě kvůli této změně, ale hrozí, že bude muset stavba projít novým procesem posuzování vlivů na životní prostředí v okolí dálnice. Tím už přitom stavba prošla v roce 2012 a opětovné schvalování by tak zahájení stavby posunulo o dalších několik let,” informuje zdroj ze Středočeského kraje.
Jestli tento proces bude nutný, rozhodne zjišťovací řízení. To už ale nepovede Středočeský kraj, ten byl totiž označen za podjatý a tak o osudu D3 ve středních Čechách budou nově rozhodovat úředníci v Plzni. Dálnice D3 mezi Táborem a Prahou má být dlouhá necelých 60 kilometrů, z toho přibližně sedm kilometrů má vést v tunelu. Přes řeku Sázavu má vyrůst nejvyšší most v Česku, vysoký má být sto třináct metrů. Cena stavebních prací se odhaduje na třicet osm miliard korun.
