Voda se stává drahým artiklem. Vodárna zavádí novinku

PLZEŇ – Za vodu platíme nemalé částky. Stav naší spotřeby nekompromisně ukazují nainstalované vodoměry, kvůli kterým většinou musíme jednou do roka čekat doma, abychom byli k dispozici pracovníkům vodárny, kteří přichází údaje zapsat.

Vodárny však nachystaly vítané změny. Zatímco v současnosti se musí vodoměr fyzicky odečíst, začíná se instalovat nový systém, který umožňuje vysílání informací o stavu, průtoku, spotřebě či zamrznutí vodoměru přímo do zákaznického centra Vodárny Plzeň.

Jde o malé technické zařízení umístěné přímo na vodoměru. Skládá se ze snímače a vysílače, přes nějž odcházejí informace prostřednictvím sítě do informačního systému vodárny. Do zákaznického centra vodárny jsou hlášeny odečty vodoměrů včetně případných alarmových stavů. Zatím informacemi dálkových odečtů disponuje pouze vodárna, ale od příštího roku budou informace přístupné i pro odběratele, a to přes zákaznický portál nebo aplikaci v mobilním telefonu. Letos se počítá s osazením 1200 odběrných míst.

Stěžejní výhodou pro odběratele bude upozornění na zvýšený odběr, z nějž lze snadno odhalit únik vody. Ten může nastat například při dopouštění dešťových jímek a bazénů. V případě poruchy na uzavíracím mechanismu hrozí tímto způsobem nekontrolovatelné úniky pitné vody, které jsou odhaleny až při ročním odečtu, kdy se následně uživatel zhrozí, když spatří roční vyúčtování a doplatky v řádu statisíců korun.

Ilustrační fotografie, zdroj: Město Plzeň