Jak úspěšně reklamovat VII: Pozor na nesprávné používání výrobku – typické pro obuv

Považujeme za logické, že zboží nemůžeme reklamovat, pokud si ho sami pokazíme nebo rovnou zničíme špatným používáním. U některých výrobků nám je poměrně jasné, k čemu slouží a jak je správně používat. U jiných to však již tak jasné být nemusí, a proto je užitečné číst štítky, kterými jsou opatřeny.

Některé boty jsou na chození jiné jen na parádu

Uvidíte ve výloze nádherné lodičky, kterým prostě nelze odolat. Neodradí vás ani cena dosahující astronomické hodnoty. Jedná se totiž o hit sezóny a navíc v obchodě na měkkém koberci se v nich chodí báječně, vaše nožky jsou v nich lehké jako pírko. Situace se ovšem zásadně změní, když se v nich pokoušíte dojít do práce. Na tvrdé a nerovné dlažbě cítíte každý kamínek. Díky obdivným pohledům mužů a závistím zrakům kolegyň to zvládáte, dokud jednoho krásného dne pořádně nezmoknete. Nejen že máte v botách rybník, protože nejsou ani trochu vodotěsné, ale začne se vám odlepovat podrážka. Navíc se na nich po uschnutí objeví nepěkné mapy. Řeknete si, že za ty prachy by ty boty měly být pozlacené a ne se po jednom deštíku rozpadat. Popadnete paragon a utíkáte do obchodu požadovat vrácení peněz. Jaké je však vaše překvapení, když tam reklamaci zamítnou s tím, že jste obuv nesprávně používala. A vězte, že právo bude tentokrát na jejich straně. Dozvíte se totiž, že tyto lodičky patří do kategorie „vysoce módní obuvi“, která není určena k běžnému nošení, ale je vhodná zejména pro příležitostné použití, nejlépe v interiéru. (Už chápete, proč měli v obchodě na podlaze ten měkký koberec.) A také se dozvíte že tyto boty nejsou v žádném případě určeny do deště, naopak, přímým stykem s vodou jste je zničila. Takže suma sumárum reklamace  je zamítnuta z důvodu nesprávného používání výrobku. Vaše chyba, měla jste si přečíst štítek na lodičkách a pokyny k jejich ošetřování. Na závěr dostanete od prodavače cennou radu. Pokud hledáte boty, které opravdu nepromoknou, pak tento váš sen splní nejlépe gumáky.

Čtěte štítky a návody

Nejen obuv, ale mnohdy také oblečení bývá členěno do různých kategorií. Podle nich pak víte, co můžete od zboží očekávat (či neočekávat) a rovněž, jak o zboží pečovat. U sportovní horské obuvi bude patrně její promoknutí důvodem k reklamaci, avšak za předpokladu, že jste o boty řádně pečovali, např. použili správnou impregnaci. Rovněž společenské šaty budete muset vyprat v ruce ve vlažné vodě tak, jak uvádí návod, a nikoli vyvařit s ručníky a vyždímat na nejvyšší otáčky, aby byly dříve suché.

Takže stručná rada na závěr: Nejdříve čtěte a teprve pak reklamujte.