Česká pošta je přepravní jistotou, Vánoce tady již začaly

STŘEDOČESKÝ KRAJ – Jakmile jedny Vánoce skončí, prakticky začínají přípravy na ty nadcházející, tak to alespoň vidí zaměstnanci České pošty (ČP).

Samotný vánoční provoz startuje na přelomu září a října, kdy si lidé začínají objednávat přes e-shopy první vánoční dárky. Kulminace balíkových zásilek, které pošta přepravuje koncovým zákazníkům, nastává během dnů přepravy zdarma a v týdnu před samotným Štědrým dnem.

Ředitel logistiky ČP Petr Cink říká, „Česká pošta má tu zákaznickou výhodu, že nemůže i při nejvyšším vytížení svých přepravních kapacit odmítat klienty. Na rozdíl od ostatních přepravních společností. V tomto je Česká pošta přepravní jistotou,“ a dodává ještě, že „během loňského předvánočního období jsme v jeden moment měli v přepravní síti půl milionu balíků. Během standardního období přepravujeme 150 až 200 000 balíků denně. Celkově jsme loni od října do prosince doručili téměř 14 milionů balíků. Pro letošní vrchol sezóny očekáváme přepravu více než 15 milionů balíkových zásilek.“

V září uzavřela Česká pošta 934 nových dohod. Zavádí také novinku, která by měla zlepšit služby doručování zásilek, na které si tolik zákazníků stěžuje. Informaci o doručení obdrží zákazník formou SMS či e-mailem v momentě, kdy bude balík fyzicky předán konkrétnímu doručovateli. To platí v případě, kdy odesilatel k zásilce uvedl kontaktní údaje.

V jednotlivých depech budou k dispozici budou operativní call centra, kam se v minulosti zákazník prakticky neměl šanci dovolat. Tam budou pracovníci v extrémních špičkách zajišťovat zákaznickou podporu při doručování zásilek adresátům. Důležitým opatřením je vybavení všech balíkových doručovatelů terminály PDA, díky kterým lze všechny balíky na dobírku platit platební kartou. Pro posílení nejvytíženějšího období roku, posiluje ČP personální stav, na brigádu tedy v tomto období plánuje najmout až 5 000 pomocníků,“ uvedl tiskový mluvčí České pošty Matyáš Vitík.