Přesně po 40 letech se vrátí do Židlochovic vlaky. Historická drážní budova bude opět sloužit

BRNO-VENKOV – Městu Židlochovice se podařilo zachránit historickou drážní budovu, která byla původně určena k demolici. Budova po rekonstrukci bude sloužit jako čekárna, služebna městské policie a technologické zázemí pro železnici.

První vlak od ní vyjede v neděli 8. prosince. Během dne je připraven bohatý program: přijede parní vlak, těšit se můžete na dobové kostýmy, tradiční řemeslný jarmark, vánočně se naladíte u svařáku a teplého punče a mnoho dalšího. Vlakové nádraží bude slavnostně otevřeno ve 13 hodin příjezdem parního vlaku Skaličák vypraveným z Brna do Židlochovic a slavnostním přestřižením pásky starostou města Židlochovice a hejtmanem Jihomoravského kraje. Návštěvníci si ho mohou prohlédnout po celou následující hodinu. Od 14 hodin vlak pojede do stanice Hrušovany u Brna a zpět, a to celkem dvakrát. Kolem 16. hodiny vyrazí vlak zpátky do Brna. Kapacita parního vlaku s pěti vagóny je 300 cestujících. Jízdenky se budou prodávat od 8. listopadu a to pouze v Informačním centru v Židlochovicích, na ulici Masarykova 100.

Ceník jízdenek: Brno–Židlochovice 200 Kč, Židlochovice–Brno 200 Kč, Židlochovice–Hrušovany u Brna 50 Kč, Hrušovany u Brna–Židlochovice 50 Kč/osoba, děti do 6 let na klíně zdarma. Prosím berte na vědomí, že k nostalgii parní stále ještě patří mírná nejistota, zda parní mašinka do své cílové stanice doveze své cestující včas. O různé závady, poruchy a jiné mimořádné události nebývala u parních vlaků nikdy nouze. U současných parních lokomotiv, které navíc patří mezi zasloužilé veterány, to platí dvojnásob. „Proto v případě nečekaných událostí (vliv počasí, technická závada) neručíme za zpoždění parního vlaku. Lístky v případě zpoždění není možno vrátit ani vyměnit. Děkujeme za pochopení,“ vzkazují pořadatelé.

Železniční trať Židlochovice – Hrušovany u Brna byla zprovozněna roku 1895, autorem myšlenky byl prof. Franz Riepl. Trať patřila pod Severní dráhu císaře Ferdinanda. Pro její značení se používala zkratka KFNB (Kaiser Ferdinands Nordbahn). KFNB napojila stanici Hrušovany u Brna na trati Břeclav – Brno s blízkou rafinerií cukru a nedaleké Židlochovice, kde se nacházel cukrovar. Provozovatelem dráhy byly po roce 1905 Císařsko-královské rakouské státní dráhy, po roce 1918 Československé státní dráhy. Trať Hrušovany – Židlochovice sloužila jak k nákladní, tak k osobní dopravě. Osobní vlaky v Hrušovanech navazovaly na vlaky na hlavní trati Brno – Břeclav. Vrchol vlakové dopravy v Židlochovicích nastal po II. světové válce, denně bylo vypraveno až 16 párů osobních vlaků. Osobní železniční doprava v Židlochovicích byla ukončena 2. června 1979.

zdroj: FB Znovu vlakem do Židlochovic