Žáci v Bystřici se vzdělávají interaktivně

BYSTŘICE NAD PERNŠTEJNEM – Základní škola v Bystřici nad Pernštejnem, sídlící v Nádražní, pracuje s novým moderním a hlavně interaktivním výukovým softwarem Corinth. Ten vznikl ve spolupráci s Přírodovědnou fakultou Univerzity Karlovy. Žáci si mohou například prohlédnout části lidského těla ve 3D rozlišení.

Virtuální realita se může stát zajímavou interaktivní učební pomůckou. Foto: Kraj Vysočina

Software toho ale nabízí mnohem víc. Žáci mohou zkoumat stavbu rostlin, geometrické vzorce, atomy a molekuly ve 3D rozlišení, ale uvidí i videa neproveditelných experimentů, které není možné z důvodu extrémního nebezpečí nebo rychlosti realizovat přímo v laboratořích. „Software obsahuje vizuální knihovny výukových interaktivních 3D modelů, se kterými se pracuje v samostatné aplikaci, ale dají se přenášet do prezentací, programů nebo jiných dokumentů v rámci prostředí Microsoft Office,“ vysvětluje učitel Michal Neterda, který na představení novinky zaujal svojí praktickou ukázkou a prezentací.

Nový nástroj za téměř tři miliony korun má podpořit oblíbenost přírodovědných oborů, jako přírodopisu, fyziky, chemie, zeměpisu a na nižším stupni také přírodovědy a vlastivědy. Škola ho pořídila v rámci projektu Učíme se ze života pro život, který realizuje Kraj Vysočina s partnery pod hlavičkou evropských dotací. Do projektu za celkových 82 milionů korun je zapojených 33 základních škol, které mají obohatit metody výuky tak, aby do systému vzdělávání zapojily nové interaktivní nástroje a pomůcky. Učitelé budou využívat chytré mobilní telefony, tablety, měřicí sady a mobilní tabletové učebny. Nechybí ani stavebnice Merkur, Teifoc, notebooky, roboty Ozobot, Edison a Bofin a součástí projektu je pořízení právě i softwaru Corinth.