Letos už na silnicích Vysočiny zemřelo 44 lidí

VYSOČINA – Když sedáte za volant, myslete na to, že dopravní nehody na Vysočině mívají tragické následky. Smutnou bilanci zveřejnili policisté z Vysočiny. V letošním roce už vyšetřovali 4001 nehod, při kterých okamžitě nebo později v nemocnici zemřelo 44 lidí. Jak počet havárek, tak počet obětí se oproti stejnému období loňského roku zvýšil.

„Při letošních dopravních nehodách zemřelo 39 osob bezprostředně při dopravní nehodě, což je o sedm osob více než za devět měsíců roku 2018. Dalších pět osob zemřelo na následky dopravní nehody později ve zdravotnickém zařízení,“ informovala krajská policejní mluvčí Dana Čírtková.

Dalších 82 motoristů se těžce zranilo a bezmála 1 100 lidí utrpělo lehká zranění. Celkem 140 řidičů se nebálo usednout za volant pod vlivem alkoholu a dalších pět pod vlivem jiných omamných látek.
„Policisté v letošním roce dokumentují také několik dopravních nehod, kdy řidiči, kteří s vozidlem havarovali, usedli za volant v silně podnapilém stavu, kdy výjimkou nebyly ani hodnoty přesahující čtyři promile,“ zdůrazňuje Dana Čírtková s tím, že reakce na sebe nenechají dlouho čekat. Vysočinští policisté se na kontroly související s alkoholem za volantem budou zaměřovat.
Hmotná škoda se při haváriích vyšplhala na téměř 264,5 milionu korun

Jaké jsou nejčastější příčiny nehod?

Nejčastěji za havárky v našem kraji může nesprávný způsob jízdy (1659 případů), nepřiměřená rychlost (536 nehod) a nedání přednosti v jízdě (255 bouraček). Významný podíl má také nesprávné předjíždění (46 nehod). „V případě 1 426 nehod se jednalo o střety s lesní zvěří, které tvoří 35,6 procenta z celkového počtu dopravních nehod,“ doplnila Dana Čírtková.

Chodci a cyklisté

Nepříjemné a zvláště těžké nehody se nevyhýbají ani chodcům a cyklistům. Pěší figurovali u 87 nehod. Osm chodců zemřelo, 12 se těžce zranilo a dalších 79 lidí se zradilo lehce. Na dalších nehodách se podílelo 121 cyklistů, tři z nich při nehodách přišli o život, dalších osm se zranilo těžce a rovná stovka cyklistů utrpěli lehké zranění. „Cyklisté jsou jednou z nejohroženějších skupin účastníků silničního provozu. V případě dopravní nehody dochází v naprosté většině případů ke zranění cyklisty. Ten totiž, na rozdíl od řidiče osobního nebo nákladního vozidla, není chráněn karoserií vozidla ani žádným jiným bezpečnostním prvkem,“ připomíná Dana Čírtková.