Nová doba! Reklama vydělá na lepší osvětlení v Praze

PRAHA – Na čtyřech tisících sloupech veřejného osvětlení v Praze visí legální reklamní nosiče. Praha chystá nové podmínky pro agentury a slibuje si více peněz, které chce použít na zlepšení kvality osvětlení.

Celkem se v Praze nachází sto třicet pět tisíc stožárů, čtyři tisícovky z nich jsou osazeny reklamními nosiči. V současné době má uzavřenou smlouvu na prodej reklamního prostoru na stožárech veřejného osvětlení osm agentur. Podmínky jsou přitom nastaveny tak, že agentury městu platí pouze za obsazené plochy, a nejsou tedy motivovány k lepšímu obsazování ploch. Nový model, který by měl platit od ledna 2020, a na který byla vypsána transparentní veřejná soutěž, počítá s tím, že se budou pronajímat konkrétní balíčky nosičů (v počtu 150 až 500) a nájemci je budou moci vracet či směňovat za jiné neobsazené balíčky, ovšem platit budou nájemci za všechny plochy, na které mají uzavřenou smlouvu. Smlouvy pak budou uzavírány na tři roky s možností prodloužení o další dva roky.

„Občané hlavního města se nemusí obávat nárůstu počtu reklamních ploch. Soutěžit se budou reklamní plochy odpovídající aktuálnímu počtu. I nadále bude hlavní město regulovat umisťování reklamních ploch prostřednictvím Pravidel umisťování, které například zakazují umisťování reklam v rámci Pražské památkové rezervace, v parcích a souvislých zelených plochách, či na cyklostezkách. Budeme rovněž pokračovat z nekompromisním odstraňování černé reklamy,“ uvedl Tomáš Jílek, předseda představenstva pověřené městské společnosti Technologie hlavního města Prahy, akciové společnosti. Tato společnost organizuje na základě dohody s městem veřejnou soutěž. „Cílem nového uspořádání je lepší předvídatelnost, kontrola a zvýšení výnosů z pronájmů reklamních ploch. Zvýšené výnosy budou následně směřovány do obnovy veřejného osvětlení,“ uvedl Tomáš Novotný, místopředseda představenstva THMP, a.s.