Kroměřížští zdravotníci se snaží zlepšit komunikaci s pacienty. Pomáhá jim s tím Ladislav Špaček

KROMĚŘÍŽ – Zdravotnické povolání stojí nejen na výborných znalostech, ale i na schopnosti komunikovat s pacientem. O tuto problematiku projevili velký zájem zaměstnanci Kroměřížské nemocnice, kterým už podruhé přijel přednášet přední český odborník na etiketu Ladislav Špaček. Jeho semináře se setkaly s takovým ohlasem, že na další setkání se vypisují termíny pro příští rok.

Podle Špačka je dnešní pacient především klient, a aby si nemocnice v Kroměříži získala dobré jméno, musí na tom pracovat. „Dnes už i na úřadě nebo v obchodě lidé očekávají jednání na úrovni a mělo by být samozřejmostí, a do tohoto trendu by se měla zařadit také Kroměřížská nemocnice. Myslím, že v řadě nemocnic už se vztah zdravotník-pacient daří zlepšovat, a také tady mají zdravotníci snahu na něm pracovat,“ uvedl Ladislav Špaček už během minulé návštěvy v nemocnici.

Tříhodinové přednášky si lékaři i sestry velmi pochvalovali. „Seminář vnímám velice pozitivně. Etiketu a slušné chování řadím osobně mezi nejdůležitější hodnoty ve společnosti. Myslím, že by se takové semináře měly pravidelně opakovat napříč celou nemocnicí, význam to má zejména pro střední zdravotnický personál, který stráví nejvíce času s pacienty a věnuje se jejich potřebám,“ popsala své dojmy vrchní sestra Neurologického oddělení Kroměřížské nemocnice Hana Trlicová.

O včerejší seminář se známým pedagogem, televizním novinářem a moderátorem, spisovatelem, popularizátorem společenské etikety a také někdejším tiskovým mluvčím prezidenta Václava Havla byl mezi zdravotníky velký zájem. Svědčí o tom i fakt, že padesát míst bylo při online rezervaci velmi rychle obsazeno. Ladislav Špaček přijede do Kroměříže ještě dvakrát během února a jednou také v dubnu příštího roku, aby mohl přednášet i dalším zaměstnancům nemocnice.

Zdroj: Kroměřížská nemocnice