Zastávky na Vršavě jsou hotové. Dnes na nich zastaví první vozy MHD

Foto: Zrekonstruované zastávky Januštice-tenisové kurty. Zdroj: Magistrát města Zlín

ZLÍN – Rekonstrukce zlínských zastávek Januštice-tenisové kurty je u konce. Během dnešního dne budou kolaudovány a ihned poté na ní začnou zastavovat vozy městské hromadné dopravy. Úprava zastávek byla součástí projektu zavedení trolejbusové dopravy do Zlína-Kostelce a k Zoo Zlín, který byl spuštěn v červnu. „Pro úspěšné fungování projektu a čerpání dotací bylo mimo jiné nutné vybudovat zcela nový zastávkový záliv a nástupiště naproti obratišti trolejbusů Vršava, včetně přechodu a světelné signalizace s tlačítkem pro chodce,“ vysvětlil mluvčí Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice Vojtěch Cekota.

Zatávka Januštice-tenisové kurty se opravila v obou směrech jízdy. Zastávka ve směru na Kostelec má nové zvýšené nástupiště, zastávka ve směru do centra Zlína získala kromě bezbariérového nástupiště také samostatný zastávkový záliv. Trolejbusy stojící v tomto směru jízdy tak nijak neomezují provoz ostatních vozidel na příjezdové silnici do Zlína. Přibyl i přechod pro chodce s takzvanou poptávkovou signalizací, to znamená, že zelená se pěším rozsvítí až po stisknutí tlačítka na stožáru semaforu.

Původně se měly zastávky u tenisových kurtů a u točny budovat najednou. „Na popud obyvatel Vršavy ale byly dodatečně provedeny úpravy v projektové dokumentaci, a musela tak vzniknout stavba na etapy. Celá stavební část byla propojena s pořízením bateriových trolejbusů v hodnotě 115 milionů korun,“ sdělil radní přes dopravu Michal Čížek.

Během oprav tu trolejbusy pravidelných linek 4 a 5 a autobusy 35 a 36 nezastavovaly a cestující museli nastupovat na točně nebo na Burešově. „Zprovozněním rekonstruovaných zastávek se mnohým našim cestujícím z určité části čtvrti Vršava zkrátí docházkové vzdálenosti na trolejbus, obnoví se přímá dostupnost MHD ze sportovního a zábavního areálu na levém břehu Fryštáckého potoka,“ uvedl ředitel Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice Josef Kocháň.

Ulevit by se mělo i řidičům trolejbusů. Ti doposud při zastavení na točně Vršava museli často nasazovat sběrače ručně. Na zprovozněných zastávkách budou fungovat speciální stříšky, které umožní nasazení sběračů na vedení bez toho, aby řidič musel vystupovat.

Projekt na zavedení trolejbusové dopravy do Kostelce, Štípy a na Lešnou se připravoval skoro dva roky. Přesto bylo v prvních měsících nutné zavést testovací režim linky. „Rád bych se všem obyvatelům za město Zlín omluvil. Náš hlavní nepřítel byl čas, protože při nesplnění všech dotačních kritérií včetně vybudování nových zastávek u Vršavy hrozilo, že DSZO bude muset vrátit dotace ve výši cca 80 milionů korun,“ dodal Čížek.

Zdroj: Magistrát města Zlín
Zdroj: Magistrát města Zlín
Zdroj: Magistrát města Zlín