V Brodě zahájili stavbu jihovýchodního obchvatu

V únoru se má začít stavět jihovýchodní obchvat Havlíčkova Brodu. Vizualizace ŘSD

HAVLÍČKŮV BROD – Roky se na něj čekalo a další roky trvala příprava. Teď je to realita. Čtvrtek 19. prosince byl dnem, kdy Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu jihovýchodního obchvatu Havlíčkova Brodu na silnici I/38. Po dokončeném obchvatu se projedeme zhruba za tři roky.

Stavba za 1,6 miliardy korun propojí okružní křižovatku na východním okraji města se stávající silnici I/38 jižně od Strážného vrchu. Součástí obchvatu je sedm mostů, tři nadjezdy a dvě mimoúrovňové křižovatky.
„Jedná se o pokračování severovýchodní části obchvatu Havlíčkova Brodu. Dokončením obchvatu dojde k odklonu tranzitní dopravy, která aktuálně využívá silnici I/38 vedoucí středem města. Dostavba také výrazně zkrátí trasu všem řidičům jedoucím na trase Jihlava – Pardubice a zároveň dojde ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu,“ uvedl k nově zahajované stavbě generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

„Pevně věřím, že tato stavba se 105 stavebními objekty bude mít zásadní vliv nejen na zklidnění dopravy v Havlíčkově Brodě, ale i na zlepšení plynulosti dopravy a zvýšení bezpečnosti motoristů na jedné z velmi vytížených páteřních komunikací Vysočiny,“ uvedl hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek.

Na výstavbě obchvatu se svým dílem bude podílet i Havlíčkův Brod. „Pokryjeme náklady spojené s výstavbou chodníků, veřejného osvětlení nebo například podjezdů. S Ředitelstvím silnic a dálnic máme jako město smlouvu, ve které jsme si konkrétní objekty rozdělili,“ prozradil starosta Havlíčkova Brodu Jan Tecl s tím, že v roce 2020 radnice počítá s uvolněním pěti milionů korun a další peníze budou následovat.

Silnice I/38 je jednou z nejdelších silnic I. třídy. V délce 255 kilometrů spojuje Jestřebí, Mladou Boleslav, Kolín, Havlíčkův Brod, Jihlavu, Znojmo, Hatě a vede až do Rakouska.