Retenční nabídky. Výhodné ceny elektřiny a plynu, které na internetu nenajdete

Ilustrační foto

Zatímco ceny plynu zůstávají letos přibližně stejné nebo dokonce mírně poklesly, ceny elektřiny pro domácnosti rostou. Takže jste již pravděpodobně od svého dodavatele obdrželi oznámení o tom, že i on zdražuje. Možná zvažujete, jestli pracně porovnávat ceníky ostatních dodavatelů, v jejichž tvorbě se stejně příliš nevyznáte, nebo nad tím mávnout rukou a zůstat. Víte, že existují speciální nabídky, které budete na internetu hledat marně?

Ceníky a srovnávače

Ceníky energií daného dodavatele jsou zpravidla veřejně přístupné, takže si z pohodlí své židle zjistíte, kdo bude po vás kolik chtít. Můžete využít různé internetové srovnávače, tudíž pokud se do problému ponoříte  hlouběji, doberete se k určitému výsledku v podobě relativně nejlevnějšího dodavatele pro váš odběr. A pak zjistíte, že váš soused, za podobný odběr platí mnohem méně. Jak je to možné, když jste vybrali tu nejlepší nabídku na trhu?

Retenční nabídky

Důvodem může být, že soused obdržel od svého dodavatele tzv. retenční nabídku. Jedná se o speciální nabídku, kterou dodavatel nabízí některým klientům, aby si je udržel.  Zveřejněnou ji tedy nikde nenajdete a rovněž ji nemůžete vymáhat, je zcela na vůli dodavatele, jestli ji poskytne právě vám, nebo nikoli.

Jak nabídku získat?

Jednou z možností je obrátit se přímo na dodavatele s dotazem, jestli vám jakožto dlouholetému klientu, může nabídnout nějaké  zvýhodnění. Zpravidla příliš nepochodíte, většinou se vám v klientském centru pokusí najít v rámci svého produktového sortimentu nějaký vhodnější produkt (např. e-tarif, kdy je určité cenové zvýhodnění odměnou za používání výhradně elektronické komunikace). Když pochodíte s nepořízenou, můžete přitvrdit a říci, že zvažujete odchod ke konkurenci. Výhodou je, pokud můžete výhodnější nabídku konkurence předložit. Zde je již poměrně vyšší šance, že se vás pokusí od vašeho zaječího úmyslu odradit nějakou tou retenční nabídkou, ale pravidlo to není. Nejtěžším kalibrem je vypovězení smlouvy. Pravděpodobnost, že se vás pokusí neztratit, je poměrně vysoká. Mnohdy ale záleží i na dalších faktorech, jako jsou například velikost vašeho odběru nebo jste-li stálým klientem.