Pozor! ÚAMK provozuje linku zdarma, operátoři vás ale stáhnou o peníze!

V médiích i na Tv teď můžete vidět upoutávku na zprovoznění  informační linky, kterou provozuje ÚAMK ve spolupráci se skupinou Prima. Jedná se o speciální číslo 1234. Službu pro veřejnost provozuje ÚAMK bezplatně, volající hradí pouze poplatky podle tarifu svého operátora. Nic méně dobrý úmysl provozovatelů tím operátoři lehce kazí, protože si za tuto linku účtují poplatky dle svých tarifů! Snad se tedy brzo umoudří a službu poskytnou také bezplatně! 

Jak již potvrdili naši čtenáři, linka funguje bezvadně. Má jen jednu chybu. Kdo si myslí, že je bezplatná, bude nemile zaskočen, když mu po skončení hovoru přijde na telefon oznámení o poměrně vysoké ceně za uskutečněný hovor. „Bohužel zatím volající hradí poplatky podle tarifu svého operátora, a je zcela na něm, jak si to účtuje. ÚAMK se nyní snaží dohodnout se svými provozovatelem, aby linka byla bezplatná a věří, že by se tak mohlo stát už tento týden,“ potvrdila tisková mluvčí Primy.

 Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line

Speciální informační linka ÚAMK 1234 ve spolupráci s Modrým kódem pomáhá zodpovědět obecné dotazy ke koronaviru COVID-19 a jak se před ním ideálně chránit. Poradí i s kontaktem na hygienické stanice či místa, kde je možné se nechat otestovat na přítomnost viru. Operátoři na lince podají dále informace ohledně organizace dopravy, jaké lokality jsou uzavřeny, jak je možné nouzově vycestovat, kde jsou otevřené hraniční přechody, či podají informace o příletech letadel a aktuálním chodu letišť. Na lince 1234 rádi poradí i seniorům či vyřídí požadavky na repatriaci a přemístění vozidel, včetně nuceně opuštěných nemocnými nebo umístěnými do karantény. Nechybí ani rady řidičům kamionů, dotazy z oblasti cestovního ruchu či informace pro živnostníky a podnikatele, jejichž činnost je významně omezena pandemií.Službu pro veřejnost provozuje ÚAMK bezplatně, volající hradí pouze poplatky podle tarifu svého operátora.

„Jako poskytovatelé asistenčních služeb jsme zvyklí provozovat dispečink 24 hodin denně, 365 dní v roce. Rozhodli jsme se proto ve spolupráci s mediální podporou skupiny Prima spustit informační linku s jednoduchou volbou 1234, kde se veřejnost dozví všechny nezbytné informace ohledně koronaviru i situace v dopravě. Věřím, že pomůžeme zvýšit informovanost české veřejnosti,“ dodává ke spolupráci Oldřich Vaníček, prezident ÚAMK.

Mediální podpora informační linky 1234 je další aktivitou skupiny Prima, kterou pomáhá informovat veřejnost ohledně pandemie koronaviru. Prvním počinem byla výzva #nositrouskujeprima, ve které televize i její známé tváře nabádaly lidi, aby se nestyděli nosit roušku. V sobotu 21. března byla spuštěna osvětová kampaň s populárními tvářemi Modrého kódu Kristýnou Frejovou a Davidem Gránským, která běží na všech kanálech skupiny Prima a která divákům názorně vysvětluje, jak si správně mýt ruce, proč nosit roušku, jak správně kašlat nebo kam volat v případě příznaků. V neposlední řadě skupina Prima nakoupila i 50 000 ochranných respirátorů pro lékaře, které by v nejbližších dnech měly dorazit do České republiky.

Bližší informace o lince nalezne veřejnost na webu www.modrykodpomaha.cz.

Zdroj TV Prima