Telefonní linka pro pomoc seniorům, neslyšícím a cizincům

Pro přepis hovoru lze užít počítač. Linka je pro všechny, kteří preferují psané slovo. Ilustrační foto.

MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ – Kraj dnes uvedl, že telefonní linka dobrovolnické pomoci nově poslouží nejen seniorům, ale také neslyšícím a cizincům.

Telefonní linku pro neslyšící bude provozovat společnost Transkript na webovém webových stránkách kraje zde. Klient zde zadá telefonní číslo a vyčká zpětného zavolání. Hlas klienta bude přenášen pracovnicím úřadu, zatímco hlas pracovnic úřadu bude simultánně přepisován do textové přepisovatelem a klienti jej uvidí na svých monitorech. Linka je určena nejen neslyšícím, ale také seniorům a cizincům, kteří preferují psané slovo před mluveným.

Staňte se členy FB skupiny Život v Moravskoslezském kraji a žádná zpráva vám neunikne. Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line.

„Nesmírně si vážím práce všech dobrovolníků, kteří pomáhají. Je toho skutečně hodně. I tato krize lidi spojuje. Koronavirus nás navíc přinutil využívat to, co jsme zatím používali jen výjimečně. Naučil nás i novému přístupu. Tím nejlepším příkladem jsou videokonference nebo různé typy softwaru pro online spolupráci,“ dodává hejtman kraje Ivo Vondrák.

Telefonní linka dobrovolnické pomoci bude k dispozici v pracovní dny od 8:00 hodin do 18:00 hodin, přičemž od 9:00 hodin bude k dispozici i online přepis.