Pravidelný servis pro manipulační techniku skvěle zajistí společnost STILL

Stav, kdy jakákoliv technika stojí, způsobuje, že se neplní obchodní cíle. Platí to i u manipulační techniky. Zboží musí být včas u zákazníka, na prodejnách či dostupné v e-shopech, součástky včas a přesně u výrobní linky. Je jedno, zda se jedná o velmi moderní sklad obří firmy nabitý nejnovějšími technologiemi, jako je automatický předpříjem kamionů, nebo stěhovací firmu s jednou či dvěma ještěrkami. Všichni potřebují mít v zádech parťáka, který se o jejich stroje rychle a odborně postará, protože manipulační technika pracuje v nejrůznějších podmínkách – 24 hodinový provoz v super čistém prostředí farmaceutických skladů i zablácené doly.

Nasazení manipulační techniky je ve většině případů enormní, proto se nemůže práce profesionálního “parťáka v zádech” omezit na prohlídky jednou za rok. Servis vysokozdvižných vozíků představuje komplexnější péči. Díky ní se předchází poruchám. “STILL na sebe přebírá hlídání veškerých předepsaných kontrol a jejich včasné provedení. Zákazník se o to nemusí starat, vždy bude mít stroj řádně zkontrolovaný,” představuje základní prvek servisní péče manažer oddělení fullservisu, náhradních dílů, SAP a dalších aspektů servisních služeb ve společnosti STILL Ing. Martin Rost. Některé části vozíků je samozřejmě nutné sledovat a případně měnit častěji než jiné. “Kola logicky patří k těm nejvíce opotřebovávaným částem. Často se problém objeví i v místech, kde je třeba aplikovat největší množství síly a energie, tedy v tlakových hadicích či elektronických pohonech,“ vysvětluje Martin Rost. Dodává také, že všem potenciálním problémům je možné předcházet tak, že vozíky jsou podrobeny pravidelné odborné údržbě, což platí i pro ostatní manipulační techniku.

Vysokozdvižné vozíky mohou potkat také náhlé poruchy. S nimi si samozřejmě tým servisních techniků STILL ví rady. Do terénu každý den vyráží 80 techniků s mobilními dílnami, ve kterých mají nářadí a potřebné náhradní díly. STILL nejenže dodává pro logistiku řešení na míru, ale sám využívá moderní logistické postupy. “V případě, že technikům chybí jakýkoliv díl, elektronicky si ho objednají, sklad jim ho vyskladní a pošle nočním rozvozem, který jej doručí do pojízdné dílny. Technici tak vyjíždějí připravení z domova a nemusí nikde dělat mezizastávku,” vysvětluje Martin Rost. Díky tomu jsou minimalizovány časové prodlevy a servisní opravy jsou realizovány v co nejkratších možných časech.

STILL se také stará o výkon vysokozdvižných vozíků poháněných olovnatými bateriemi, které jsou ohroženy tzv. sulfatací, kdy se v akumulátoru hromadí síran olovnatý, což ve výsledku snižuje kapacity baterie. Ta může být zcela nepoužitelná. Řešením je proces tzv. desulfatace, tedy užití střídavého proudu místo stejnosměrného. “Pomocí chytré nabíječky během dvou dnů baterii zformátujeme a postaráme se o kvalitu elektrolytu. Výsledkem je baterie fungující na maximální dosažitelnou kapacitu. U novějších baterií zvládneme vrátit 100 procent kapacity, u starších se tato hodnota snižuje. Skok ve výdrži baterie po desulfataci je vždy obrovský a vozík zvládne jezdit o mnoho hodin déle,” popisuje Rost. Ideálně by však nemělo dojít k tomu, že desulfatace flotily manipulační techniky  začne až po zjištění závažných problémů. Desulfatace a kontrola akumulátorů má nejvíce pozitivní dopad, když probíhá preventivně alespoň jednou za rok. Složité údržbě olověných baterií se lze vyhnout výměnou za Li-Ion baterie, které nepotřebují žádnou údržbu.