Polovina mostu na Masarykově třídě v Olomouci je zbouraná, včera proběhl kontrolní den stavby

Vizualizace hotového mostu, autor Povodí Moravy

OLOMOUC – Stavba mostu na Masarykově třídě, podoba dokončené části nábřeží mezi ulicemi Šmeralova a Kosmonautů a dodržení harmonogramu celé akce byly hlavními tématy včerejšího kontrolního dne stavby další etapy protipovodňových opatření v Olomouci. Průběh stavby kontrolovali zástupci města, státního podniku Povodí Moravy a firmy, které na proměně nábřeží pracují. Zástupce stavby hovořil i o dopadu nedávných povodní na průběh stavby.

Šéf stavby Jakub Vlk prezentoval průběh stavebních prací. Podle Vlka je polovina starého mostu na Masarykově třídě zbourána a už jsou založeny obě dvě opěry nového mostu. Současně se demontuje stará opěra původního mostu. Kovovou konstrukci nového mostu už mezitím začíná připravovat specializovaný dodavatel z Itálie. Hotovou konstrukci budou pak po kolejnicích zasunovat z jednoho břehu na protější stranu ve druhé polovině roku. Jakmile bude polovina nového mostu včetně betonové mostovky hotová, přesune se na ni lávka pro pěší a inženýrské sítě a může začít demolice zbývající části starého mostu. Harmonogram je podle Jakuba Vlka následující: letos v prosinci bude hotova první polovina mostu, v prosinci 2021 dokončí druhou polovinu mostu a v květnu roku 2022 se na novém mostě projedou první auta a tramvaje.

Staňte se členy FB skupiny Život v Olomouckém kraji a žádná zpráva vám neunikne.  Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line .

Další část kontrolního dne se pak odehrála na nábřeží u vysokoškolských kolejí. Tento úsek stavby je už hotov, momentálně se připravuje dohoda mezi Povodím Moravy a městem Olomouc o správě pozemků na nábřeží. V praxi tato dohoda určí, kdo se bude starat o nově vysazené čtyři stovky stromů, kdo zajistí sečení trávy a také vyvážení odpadkových košů. Během prohlídky nábřeží se jednalo o některých detailech, které je ještě potřeba upravit, například o nedokonalém zpracování žulových bloků schodiště na břehu řeky. „Jednali jsme také o vyprojektování a zhotovení schodů, které mají spojovat horní a dolní cyklostezku a umožní tak jednoduchý přístup k nábřeží od vysokoškolských kolejí. Město je připraveno tuto investici vzít na sebe,“ uvedl primátor Žbánek.

V době nedávných původní musely být stavební práce v Olomouci na dva dny pozastaveny. Firma musela vyklidit stavební stroje z koryta řeky. Dodávka žulových prvků z Mikulovic na Jesenicku, jejichž kamenolomy byly po přívalových deštích pod vodou, byla zhruba na týden zastavena.