Práce na železničních stanicích Hustopeče a Šakvice finišují. Hustopeče zvolily oranžovou

zdroj: Správa železnic

BŘECLAV – Správa železnic finišuje s modernizací a elektrizací tratě ze Šakvic do Hustopečí u Brna. V Hustopečích už práce ve stanici a na výpravní budově pomalu končí, těžiště prací je v Šakvicích. Stavebně bude celý projekt dokončen na začátku roku 2021 a bude stát 1,6 miliardy.

Od nového roku bude možné jet z Hustopečí do Brna přímo bez přestupu. Dopravní koncept počítá s přímými osobními vlaky do Brna, které ale budou častěji zastavovat než spěšné vlaky, do kterých lidé dosud přestupovali v Šakvicích. V praxi se tak doba jízdy do Brna lidem prodlouží. Technické parametry trati umožní zkrácení jízdní doby z Hustopečí do Brna na zhruba 35 minut. Skutečný čas ovšem bude záležet na jízdních vlastnostech vozidel a počtu zastavení daného spoje. Na rozdíl od modré barvy zábradlí v jiných stanicích je dominantní barvou hustopečského nádraží oranžová. „Vyšli jsme vstříc přání občanů a vedení města Hustopeče u Brna. Barva odkazuje na městskou vlajku, proto dominuje i zrekonstruované stanici. Nejde o změnu v barevnosti, ale výjimku,“ řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Staňte se členy FB skupiny Život v Jihomoravském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne. Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line.

V Šakvicích se prodlužuje podchod přes druhou polovinu kolejiště, a probíhají úpravy druhého nástupiště. Ve stanici Šakvice byla postavena dvě bezbariérově přístupná nástupiště. Přístřešky pro cestující už jsou hotové, dál byly umístěny lavičky a brzy dojde k instalaci nového informačního a orientačního systému. Úpravami ještě prochází výpravní budova, do které se instalují nové technologie. Oproti původnímu stavu jsou koleje u zarážedel vyvýšeny až o 1 metr, průměrně v celé stanici se jedná o 0,6 metru. Důvodem je záplavové území říčky Štinkovky. První nástupiště je téměř hotové a cestujícím už slouží. Podchod se zastřešením v této části již téměř hotový a slouží cestujícím. Výstup z podchodu vede přímo k autobusovému stání. A naopak když vystoupíte z autobusu, zamíříte rovnou do podchodu a k nástupištím.