V Brně jezdí čím dál více nízkopodlažních prostředků s klimatizací

Ilustrační foto.

BRNO – Dopravní podnik města Brna si dal za cíl nakupovat už jen pouze nízkopodlažní a klimatizované vozy. Jejich počet stoupl už na 77%, jen u autobusů jsme na hodnotě 94%. Z toho důvodu již nemá smysl označovat nízkopodlažní prostředky ikonkou a podnik přistoupil k opačnému značení – tedy takovému, které upozorňuje na vůz vysokopodlažní.

„Nízkopodlažnost vozů MHD je jednou z našich dlouhodobých priorit, pro mnoho skupin cestujících je snadný nástup a výstup z vozu při přepravě klíčový. Nejsou to jen lidé s handicapem, ale i senioři a rodiče s kočárky nebo malými dětmi,“ upřesňuje generální ředitel Dopravního podniku Miloš Havránek. Na některých linkách je počet nízkopodlažních vozidel tak vysoký, že jejich označení piktogramem osoby na vozíku je nepřehledné.  „U linek, kde garantujeme jako nízkopodlažní více než polovinu odjezdů, značíme celou linku jako bezbariérovou a v jízdním řádu jsou naopak vyznačeny symbolem $ ty spoje, které nízkopodlažní nejsou. Princip značení tedy otáčíme,“ vysvětil dopravní ředitel Dopravního podniku města Brna Jan Seitl. Nové značení se týká většiny linek.

Staňte se členy FB skupiny Život v Jihomoravském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne. Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line.

Procentuální podíl nízkopodlažních vozů je přímo úměrný životnosti a obměně vozů. Nejčastěji se nakupují autobusy, které dosluhují po deseti letech, nejdéle vydrží tramvaje, s generálními opravami až třicet let. Podnik aktuálně plánuje pořízení nových trolejbusů a obousměrných tramvají.