Školáček zapomněl vystoupit na správné zastávce, v MHD bloudil přes dvě hodiny

Ilustrační foto

ZLÍN – Cesta jednoho druháčka z Velíkové do školy ve Štípě se nechtěně změnila na dvouhodinový výlet. Chlapec při jízdě městskou hromadnou dopravou zapomněl vystoupit na správné zastávce, a tak to vzal do Štípy dvojitým okruhem přes Zlín. Vystrašenému dítěti nakonec pomohli řidiči.

Zmateného žáčka objevil uplynulou středu v autobusu na konečné stanici ve Zlíně v Antonínově ulici řidič linky 36 Luděk Judas. Chlapec mu řekl, že jede z Velíkové, odkud odjížděl v 6.56, ale zapomněl vystoupit ve Štípě u školy a teď neví, co má dělat. „Nechal jsem ho ve voze, který už směřoval z točny do vozovny. Na zastávce Školní jsme dojeli trolejbus linky 5. Poradil jsem žáčkovi, aby se tímto spojem vrátil do Štípy,“ popsal řidič.

Staňte se členy FB skupiny Život ve Zlínském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne.  Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line.

Trolejbus linky 5x s odjezdem v 7.36 ze Školní byl za 23 minut na zastávce Štípa-pošta, odkud by už druhák snadno došel pěšky ke škole. Ale snad proto, že to nebyla zastávka s názvem Štípa-škola, zde nevystoupil. Zatímco nejspíš čekal, že „jeho zastávka“ teprve přijde, trolejbus pokračoval na běžné trase do Kostelce a zpátky do Zlína.

Řidič tohoto spoje o chlapcově bloudění v síti MHD zatím nevěděl. „Vystrašeného a uplakaného školáka jsem našel ve svém voze o půl deváté na konečné ve Zlíně na Podhoří. Pochopil jsem z jeho slov, kam se potřebuje dostat. Uklidňoval jsem jej, aby se nebál a nic si z toho nedělal, že se do školy určitě nakonec dostane. Nechal jsem ho v trolejbusu, aby se mnou pokračoval v dalším okruhu linky 5 do Štípy,“ vylíčil setkání se zatoulaným hochem řidič trolejbusu Martin Janás.

Na zastávce Štípa-škola řidič osobně dohlédl, aby malý cestovatel vystoupil. To už bylo 9.19 hodin. „Viděl jsem v zrcátku, že se vydal směrem k základní škole,“ dodal Janás.

Pomoc řidičů velmi ocenila maminka zatoulaného výletníka. „Oběma skvělým pánům řidičům, kteří se o vystresovaného syna postarali a pomohli mu dostat se po dvouhodinovém bloudění v pořádku do školy, moc děkuji,“ napsala na druhý den e-mailem do Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice.

„To nás jistě potěší, když nám cestující napíší podobnou zkušenost a když se dozvídáme, že naši pracovníci někomu v obtížné situaci pomohli,“ reagoval na příběh s dobrým koncem ředitel DSZO Josef Kocháň.