Řidičům v Pardubicích se trochu ulevilo. Cyklisté a pěší se přesunuli z rosického mostu na novou lávku

PARDUBICE – K úzkému rosickému mostu po necelých osmi měsících výstavby přibyla lávka pro pěší a cyklisty. Po silně frekventovaném mostě, kde je kvůli úzkému profilu vozovky vedena doprava kyvadlově, navíc donedávna kličkovali mezi projíždějícími auty pěší a cyklisté. Mnozí z nich po změně světelného signálu ani nestihli most opustit a setkávali se s auty v protisměru. Po včerejším otevření přiléhající nové lávky je doprava mnohem bezpečnější a motoristům se ulevilo.

Nová lávka po otevření přispívá jak k většímu bezpečí cyklistů a chodců, tak k plynulejšímu průjezdu automobilů po komunikaci propojující městské části Svítkov a Rosice. Ta je významná pro obyvatele západní části Pardubic, dojíždějící za prací do průmyslové zóny v Semtíně či ve Starých Čívicích. Trasu přes rosický most a přes Rosice využívá ale také mnoho motoristů z jiných částí města, kteří se snaží v dopravní špičce vyhnout frekventovanému úseku na silnici I/37 u Parama.

Staňte členy FB skupiny Život v Pardubickém kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne.

Lávka je na levém břehu Labe napojena na cyklostezku od Svítkova, na pravém břehu pak navazuje na cyklostezku vedoucí po pravém břehu Labe směrem na Rosice a Polabiny. Je dlouhá téměř 115 metrů a široká 3,5 metru. Její výstavba nejen zvýší bezpečnosti dopravy v Pardubicích, ale přispěje i k rozšíření a zatraktivnění ekologické dopravy ve městě.

Stavba lávky započala začátkem letošního května a přišla na téměř 41 milionů korun. Má samonosné železobetonové pilíře, které jsou stejně jako železná konstrukce přimknuty ke stávajícímu mostu. Z pohledu laika tak stavba vypadá jako jeden most. Město projekt zařadilo mezi projekty podpořené Evropskou unií a získalo tak na jeho realizaci téměř 35 milionů korun, tedy podstatnou část nákladů.

Foto: Statutární město Pardubice