Dopravních nehod ve Zlínském kraji ubylo, vzrostl ale počet mrtvých

Motorkáře v květnu v Poličné zradila mokrá silnice, nehodu odnesl těžkým zraněním. Foto: HZS Zlínského kraje

ZLÍNSKÝ KRAJ – Silnice ve Zlínském kraji byly podle policejních statistik v minulém roce bezpečnější. Naznačuje to celkový počet dopravních nehod, kterých se odehrálo o několik stovek méně. Více z nich však mělo fatální následky, podle údajů přitom stačilo ubrat plyn.

Policisté loni vyšetřovali 4166 dopravních nehod, což je o 426 méně než v roce 2019. Téměř 60 procent z nich se stalo v obcích.

Staňte členy FB skupiny Život ve Zlínském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne. Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line.

Naopak vzrostl počet událostí, které měl na svědomí alkohol. „V roce 2020 evidujeme 263 nehod s účastí řidičů pod vlivem alkoholu, což je o 19 více než v roce minulém. Negativní jsou zejména výše naměřených hodnot alkoholu u řidičů. U 186 viníků dopravních nehod jsme naměřili hladiny vyšší než 1,5 promile, což náš kraj řadí v rámci celé ČR na přední místa,“ informoval policejní mluvčí Petr Jaroš.

Nejčastější příčinou dopravních nehod byl nesprávný způsob jízdy, a to v 2027 případech. Patří sem mikrospánek, nedodržení bezpečnostní vzdálenosti a nevěnování se plně řízení jako telefonování či manipulování s navigací. Nepřiměřená rychlost hrála hlavní roli u 422 incidentů a nedání přednosti vedlo k 353 dopravním nehodám.

Za úmrtí mohla hlavně vysoká rychlost

Při nehodách utrpělo lehké zranění 1170 účastníků dopravních nehod, tedy o 211 méně než o rok dříve, těžce zraněných skončilo 89 lidí, což je o 31 méně. Na silnicích v kraji však zemřelo 23 osob, to je o 4 více než v roce 2019.

Pouze 6 tragických nehod se odehrálo v obcích, k 17 došlo mimo ně. „Nejnebezpečnější byly z hlediska následků silnice 1. třídy, zemřelo na nich 12 osob z 23.  Mezi třiadvaceti oběťmi je 10 řidičů osobních automobilů, 4 spolujezdci, 4 motorkáři, 2 chodci, 2 cyklisté a jeden jezdec na elektrické koloběžce,“ shrnul Petr Jaroš.

Téměř polovina úmrtí na silnicích má společného jmenovatele. „Nejčastější příčinou nejtragičtějších nehod bylo nepřizpůsobení rychlosti jízdy. Z tohoto důvodu zemřelo 11 lidí,“ vysvětluje Petr Jaroš.