Lanovku na Petřín čeká zásadní rekonstrukce. Podvozkům i brzdám je už 90 let!

DPP - Petřínská lanovka po rekonstrukci 2015/2016

PRAHA – Ročně převeze lanovka na Petřín až dva miliony cestujících. Trať je však na hranici životnosti a nevyhovuje ani systém brzd. Praha s dopravním podnikem proto připravují rekonstrukci tratě i vozů za 210 milionů korun. Kdy se svezeme v novém?

Lanová dráha na Petřín ročně odvozí neuvěřitelné dva miliony cestujících. Modernizace se však dlouho odkládala. Každý rok se petřínský svah posouvá o několik milimetrů a lanovou dráhu je třeba pořádně zakotvit,“ uvedl náměstek primátora hlavního města Prahy Adam Scheinherr. Lanovka od roku 1985 převezla bezmála 55 milionů cestujících. Od té doby zde proběhlo mnoho údržbových prací, ale nyní je třeba přikročit k celkové rekonstrukci.

Rovněž se plánuje vypsání designové soutěže na nové vozy. Oba vozy již o patnáct let přesluhují odhadovanou životnost. Jejich podvozky jsou devadesát let staré a nevyhovuje již ani brzdný systém na lano z roku 1923, který se již několik desítek let nevyrábí. Tento systém by měl být nahrazen brzdami na kolej, který je běžný v celosvětovém měřítku a do budoucna přinese velké úspory ve spojitosti s údržbou technologie.

Staňte se členy FB skupiny Život v Praze a žádná zpráva vám neunikne. Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line.

Rovněž je v plánu zvýšení přepravní kapacity až na 120 osob. První cestující by se v modernizované lanové dráze mohli svézt na konci roku 2023. Odhadované náklady na celkovou rekonstrukci jsou odhadovány ve výši 210 milionů korun. Praha rovněž počítá se zapojením široké veřejnosti do rozhodování o budoucí podobě nové lanové dráhy na Petřín.