Zimní údržba na silnicích pohledem silničářů. S loňskem se to nedá srovnat!

Foto: ŘSD

PŘÍBRAM – Organizaci a průběh zimních prací ve Středočeském kraji na silnicích I. tříd a dálnicích II. tříd zajišťuje zejména devět středisek. Jedním z nich je Skalka. Od zahájení zimní údržby prvního listopadu loňského roku měla už Skalka 31 zásahových dnů, z toho 15 v lednu tohoto roku.

Jak uvedl Martin Buček z Ředitelství silnic a dálnic extrémní byl zatím 7., 8., 13. a 14. leden, kdy mechanizace jezdila 24 hodin bez přestávky. Vynutilo si to silné sněžení a vítr. Do 18. 1. najela technika 5743 posypových kilometrů, použila 709 tun soli a 248 000 litrů solanky.

V porovnání s loňským rokem už nyní, v polovině zimní údržby je středisko v počtu zásahových dnů, najetých kilometrů a spotřebě posypového materiálu na úrovní celé předchozí zimní sezóny nebo ji převyšuje. To jen potvrzuje skutečnost, že loňská zima byla extrémně mírná.

Středisko Skalka má své stanoviště v okr. Příbram u MUK EXIT 41 Skalka dálnice D4. Spolu se středisky Votice a Rožmitál p.Třemšínem se stará i o výše položené komunikace v kraji kde v zimním období napadá více sněhu. Nejvýše položený úsek střediska Skalka je v nadmořské výšce 581m n.m a nachází se na sil I/4 u Milína. Mimo silnic I. tříd středisko zajišťuje i zimní údržbu dálnice D4 mezi EXIT Háje a MUK EXIT Voznice. Ze silnic I. třídy jsou to pak silnice I/4 mezi Háji a Zalužany, I/18 mezi Zrůbkem a Březovými Horami a kompletní úsek silnice I/66 mezi Milínem a Příbramí. Celková délka udržované silniční sítě je 100,95 kilometrů. Pro sjízdnost je tu připraveno 5 sypačů s radlicí a 1200 tun posypové soli a 50 tun inertního materiálu.

Foto: ŘSD