Nouzový stav končí, přerovský magistrát má i nadále omezené úřední hodiny

PŘEROV – Konec nouzového stavu neznamená, že se život po všech stránkách vrací do starých kolejí, některá omezení zůstávají v platnosti i na přerovském magistrátě. Ten prozatím zachovává z velké části režim, který byl nastaven loni na podzim a bez problémů fungoval.

„Všichni víme, že i když nouzový stav končí, tak problém s koronavirem samozřejmě nezmizel. Chceme v co největší míře ochránit občany i úředníky, proto v opatřeních pokračujeme. Magistrát bude pro veřejnost otevřen v pondělí a ve středu od 8 do 17 hodin, s přestávkou od 11.30 do 12.30 hodin,“ uvedl tajemník přerovského magistrátu Petr Mlčoch. Dobrou praxí se podle něj stal objednávkový systém pro agendy občanské průkazy, řidičské průkazy, cestovní pasy a registr vozidel, který se lidé naučili více a efektivněji využívat. Zajišťují si tím termín a čas pro sebe, což jim urychluje komunikaci s úředníkem, která je předem naplánovaná.

Staňte se členy FB skupiny Život v Olomouckém kraji a žádná zpráva vám neunikne.  Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line .

V úředních hodinách je možné vyřizovat záležitosti jak po předchozím objednání, tak bez něj. „V ostatních dnech, tedy v úterý, ve čtvrtek a v pátek, budeme vyřizovat pouze požadavky objednaných,“ doplnila Jitka Kočicová z přerovského magistrátu. Připomněla rovněž to, že od pondělí 15. února se opět rozjedou některé agendy, které po dobu nouzového stavu nesměly být vykonávány – třeba řešení přestupků. „Teď už budou lidé zváni v těchto záležitostech na úřad k podání vysvětlení. Za samozřejmost považujeme, že budou mít roušku či respirátor,“ řekla Kočicová.

Také osobní jednání s úředníkem je po předchozí domluvě možné. Tajemník magistrátu ale vyzývá občany, aby zvážili, kdy je návštěva nutná a kdy postačí třeba telefonický či mailový kontakt. Prosí, aby využívali co nejvíce bezhotovostní platby a pokladny navštěvovali jen v případě, že nemají jinou možnost, jak poslat peníze na účet města. Už v lednu zástupci města oznámili, že právě kvůli koronaviru a opatřením s ním spojených posouvají splatnost všech poplatků, a to až do konce září. Sem spadá například poplatek za psa, poplatek za odpad, poplatek za užívání veřejného prostranství a poplatek za pobyt.