Řidič dostal smyk a naboural do stromu, s těžkými zraněními byl převezen do nemocnice

foto: HZS Královéhradeckého kraje

RYCHNOVSKO – Kolikrát to již policisté opakovali, že se rychlá jízda nevyplácí? To však zřejmě nikdy neslyšel dvaašedesátiletý řidič osobního auta, který toto pondělí krátce před desátou hodinou dopoledne havaroval.

K nehodě došlo na silnici mezi Rychnovem nad Kněžnou a Synkovem. Řidič dle všeho nepřizpůsobil rychlost své jízdy a v levotočivé zatáčce dostal smyk, díky kterému vyjel mimo vozovku a předkem auta naboural do stromu. Policisté ihned provedli dechovou zkoušku na přítomnost alkoholu, ta však byla negativní.

Staňte členy FB skupiny Život v Královehradeckém kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne.  Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line.

Jak sdělila tisková mluvčí hasičů Martina Götzová, zasahující profesionální hasiči z Rychnova nad Kněžnou, po domluvě se zdravotnickou záchrannou službou, muže z auta vyprostili a naložili ho do sanitky. Jejich úkolem bylo také uklidit vozovku po bouračce.

„Předpokládaná škoda na vozidle je 50 tisíc korun. Veškeré okolnosti dopravní nehody jsou v šetření dopravních policistů,“ říká policejní tisková mluvčí Lucie Konečná.

Policisté radí, jaká lze obecně použít pravidla: nebrzdit, vyšlápnout spojku a vyrovnávat jízdu volantem.

Je ale také dobré vědět, jaký náhon vozidlo má. Jiný smyk dostane automobil s předním náhonem a jiný smyk bude řešit řidič s náhonem zadním. Většina odborníků se ale přiklání k všeobecnému pravidlu. Brzdit se má před zatáčkou, v ní už ne. Do zatáčky se tedy vjíždí pomalu, projíždí se při pravém okraji silnice a dokončí se výjezd. Při smyku, ať už přední nebo zadní nápravy, se doporučuje okamžitě ubrat plyn a nebrzdit. Se zablokovanými koly se automobil hůře ovládá. Výhodu má řidič, který má svůj dopravní prostředek vybaven ABS (antiblokovacím systémem brzd), ESP (elektronickou stabilizací podvozku) nebo TCS (protiskluzovým systémem kol).

Jak zvládnout smyk přední nápravy (vůz dostatečně nezatáčí):

  • ubrat plyn
  • nepoužívat brzdu
  • volantem pouze vyrovnávat, aby vůz zůstal na silnici
  • sešlápnout spojku do doby, než se podaří smyk vyrovnat

Jak zvládnout smyk zadní nápravy (auto se točí kolem své osy tzv. „hodiny“):

  • ubrat plyn
  • nikdy nebrzdit
  • natočit volant proti vybočení zádi a sešlápnout spojku (když se záď auta natočí doprava, točte volantem doleva a naopak – dráha vozu by se měla vyrovnat a měli byste zůstat na silnici)
foto: Policie ČR
foto: Policie ČR