Aktualizace: Za střet tří vozidel může pravděpodobně mikrospánek, škoda způsobená při nehodě přesahuje 700 tisíc korun

foto: Policie ČR

JIČÍNSKO – K nehodě došlo tento čtvrtek krátce před sedmou hodinou ranní na silnici I. třídy číslo 16 v katastru obce Osek. Kvůli této bouračce byl jeden zraněný převezen do nemocnice. Policisté nyní sdělili k této události další informace.

O dopravní nehodě jsme vás informovali v článku: Po střetu náklaďáku, dodávky a osobního auta, musel skončit jeden člověk v péči záchranářů. Osmačtyřicetiletý šofér vozidla Škoda Fabia jel ve směru od Mladé Boleslavi na Jičín. „V mírné levotočivé zatáčce za odbočkou na Osek pravděpodobně vlivem mikrospánku přejel do protisměru. Zde se střetl s protijedoucím automobilem Volkswagen Combi, které řídil devětatřicetiletý muž,“ říká policejní tiskový mluvčí Aleš Brendl. Po nárazu se škodovka roztočila a pravým bokem narazila do náklaďáku Renault Premium s přívěsem. Ten ve směru na Sobotku řídil dvaapadesátiletý muž.

Při této nehodě byl zraněn řidič vozidla Škoda Fabia, zdravotnická záchranná služba ho transportovala do nemocnice. Další účastníci bouračky naštěstí zraněni nebyli. Způsobená škoda byla vyčíslena na zhruba 735 tisíc korun.

Policisté radí, jak vyzrát na mikrospánek:

  1. Jezděte odpočatí
  2. Pokud chodíte spát brzy, neřiďte dlouho do noci
  3. Jestli nejste ranní ptáčata, nevyjíždějte za kuropění
  4. Cestu dobře plánujte
  5. Dbejte na pravidelné zastávky
  6. Zastavte na bezpečném místě a odpočiňte si
  7. Bavte se se spolujezdcem
  8. Dejte si kávu, otevřete si okénko
  9. Nespoléhejte se bezhlavě na bezpečnostní asistenty
  10. Pamatujte, že nejlepším asistentem je odpočatý řidič

Zásadní rada, jak se vyhnout mikrospánku, je dobře si cestu naplánovat. Jet obvyklým tempem, vyjet v příhodnou dobu, dělat si přestávky. Někdo nerad řídí ráno, jiný zase naopak dlouho do noci, tomu bychom měli plánování cesty přizpůsobit.

Obecná doporučení při mikrospánku jsou různá. Někdo radí si třeba trochu zacvičit, dát si kávu či energetický nápoj. Obecně tato řešení na chvíli zaberou, jenže problém je v tom, že pak se únava dostavuje vzápětí o to intenzivněji. Do určité míry také pomáhá střídat různé podněty. Pomohou častější přestávky při cestě nebo konverzace se spolujezdcem.