Kdy spojí Prahu a Středočeský kraj trolejbusy?

Zdroj: dpp.cz

PRAHA – Do Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi a do Kostelce nad Labem by měl jezdit z Prahy trolejbus. Radní hlavního města Prahy odsouhlasili přípravu elektrifikace úseků páteřních příměstských autobusových linek. Hned to však nebude.

Slíbili jsme, že do roku 2024 bude v Praze o pětinu méně emisí a do roku 2030 bude třetina autobusů poháněna elektrickým pohonem. Cílem elektrifikace je zlepšit stav životního prostředí, kdy budou naftové autobusy nahrazeny bateriovými trolejbusy. Nezatěžují okolí žádnými emisemi, jsou tiché a také mají mnohem delší životnost, než běžné autobusy,“ uvedl náměstek primátora hlavního města Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Elektrifikace vybraných úseků by měla začít v roce 2024. Bude třeba vybudovat nezbytný rozsah nabíjecí infrastruktury, průběžné trolejové vedení, měnírny a kabelové trasy. V následujících dvou letech se počítá s podrobnou projektovou přípravou a majetkoprávním zajištěním projektů. Pod trolejí má být zhruba sedmdesát procent trasy.

Staňte se členy FB skupiny Život v Praze a žádná zpráva vám neunikne. Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line.

První linka spojí dopravní uzly Letňany, Prosek, Vysočanská a Českomoravská se souměstím Brandýs nad Labem-Stará Boleslav. V současné době zde jezdí linka 375, která rovněž obsluhuje městské části Praha Vinoř a Praha 19. Odhadované náklady na elektrifikaci této trasy se odhadují na 566 milionů korun. Druhá trasa spojí terminál Letňany a Kostelec nad Labem. Zde v současnosti jezdí linka 377. Odhadované náklady jsou 385 milionů korun s tím, že hlavní město bude hradit pouze část, která leží na jejím území. Předpokládá se využití dotačních titulů fondů EU.