Zavřené hospody Prazdroji nesvědčí. Piva se prodalo o 111 milionů méně

Zdroj: Plzeňský Prazdroj, a.s.

PLZEŇ – Hospody a restaurace mají zásadní význam v prodejích oblíbeného plzeňského piva Prazdroj. Bohužel kvůli dopadům koronavirové pandemie jeho odbyt na domácím trhu klesl o celých osm procent.

I přes ztráty Prazdroj však nepolevil v podpoře těžce zkoušených hospod a restaurací, do kterých loni investoval přes půl miliardy korun. „Pohostinství pro nás představuje důležitý prodejní kanál. Standardně totiž tvoří dvě pětiny našich prodejů, to je víc než je průměr trhu, a nám loni klesly prodeje v tomto segmentu o 30 %. Převedeno do srozumitelných čísel jsme celkově v roce 2020 v Česku prodali o 111 milionů piv méně než v předchozím roce,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.

Staňte se členy FB skupiny Život v Plzeňském kraji a žádná zpráva vám neunikne.  Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line.

Pivovar během celého loňského roku hospodám pomáhal a alespoň zčásti se snažil zmírnit krizi odvětví. „Od začátku pandemie jsme v kontaktu s majiteli a provozovateli restaurací a hospod. Pravidelně zjišťujeme jejich potřeby a jak jim můžeme pomoct. Zdarma jsme jim vyměňovali pivo, které jim ne jejich vinou prošlo, dodávali desinfekce a další hygienické prostředky, zaváželi hospodám PET lahve, aby mohly prodávat pivo z okýnek. A taky jim radili, na jakou státní podporu mají nárok a jak o ni žádat. Dostatečně včas před hlavní sezonu jsme je motivovali ke zřízení zahrádek a pomohli jim je vybavit. Výsledkem našich aktivit bylo, že jsme loni v létě zaváželi do největšího počtu hospod a restaurací v historii Prazdroje,“ uvádí Tomáš Mráz.

S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva. Plzeňský Prazdroj získal v roce 2019 v žebříčku Byznysu pro společnost TOP Odpovědná firma nejvýznamnější ocenění – Trendsetter za to, že dlouhodobě v Česku udává směr v oblasti udržitelnosti a přináší nové inspirativní podněty k odpovědnosti v podnikání.