Hromadná dopravní nehoda se škodou za více než milion korun a tři zranění, to všechno způsobila jedna chyba

foto: Policie ČR

HRADECKO – Za bouračkou stojí pravděpodobně špatný manévr, při přejíždění jízdních pruhů, který následně spustil řetězovou nehodu dvou osobních automobilů a motorkáře. Veškeré okolnosti této události jsou v šetření hradeckých dopravních policistů.

Jak dnes potvrdila policejní tisková mluvčí Lucie Konečná, k nehodě došlo minulý pátek ve dvě hodiny odpoledne na silnici I.třídy č.37. v katastru Hradce Králové. Šofér osobního auta Dacia Sandero, jel ve směru na Pardubice, při přejíždění z pravého průběžného pruhu do levého jízdního pruhu, ohrozil řidiče vozidla Volkswagen Touareg. Při neodvratném střetu se Volkswagen předkem srazil se zadní částí vozidla Dacia.

Staňte členy FB skupiny Život v Královehradeckém kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne.  Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line.

„Vozidlo Dacia pokračovalo v jízdě, při které poškodilo svodidla. Do zadní části vozidla Volkswagen poté narazil řidič motocyklu, který již zřejmě nestačil na vzniklou situaci včas zareagovat,“ říká mluvčí. Po nehodě museli být předáni do péče záchranářů jak řidič motorky, jeho spolujezdec, tak také řidič Dacie.

Na místě provedenou dechovou zkouškou, negativní výsledek, vyloučil alkohol u řidičů osobních vozidel. Těžce zraněný motorkář se nemohl testu podrobit, a tak byl nařízen odběr krve v nemocnici. Škoda, ke které při bouračce došlo, je předběžně vyčíslena na 1 300 tisíc korun.

Policisté upozorňují:

V souvislosti s touto dopravní nehodou policisté opět připomínají, jak je důležité dodržovat pravidla silničního provozu. Krásné počasí láká nejen motorkáře, kteří zahajují v těchto dnech svoji sezónu. Přitom motocykly a jejich jezdci jsou zapojeni do neúměrně vysokého procenta smrtelných a vážných nehod jsou totiž mnohem zranitelnější, než řidiči jiných motorových vozidel.

Co je důležité:

  • Správný motocyklista dbá na řádné dodržování bezpečnostních předpisů, dodržuje předepsanou rychlost jízdy, správný způsob a styl jízdy, který přizpůsobuje nejrůznějším podmínkám na silnicích. Ohleduplnost a tolerance je klíčem k bezpečné jízdě.
  • Před každou jízdou je potřeba zkontrolovat motorku, tlak v pneumatikách a jejich stav, těsnost motoru a tlumičů, funkčnost brzd, ty by se měly kontrolovat často.
  • Podmínkou jízdy na motocyklu je použití přilby, vhodného oblečení, pevná obuv, rukavice.
  • Oblečení vybírejte s reflexními prvky, kromě jiného pro zvýšení vlastní viditelnosti.  V nutném případě postačí i obyčejné reflexní motorkářské zelené kšandy. Být viděn a vidět je důležité!
  • Ochrana zad v podobě páteřového chrániče by měla být samozřejmostí. Některé bundy ho mají už zabudovaný. Na trhu jsou i speciální vesty s airbagem, který se v případě nehody nafoukne. Někteří výrobci už dokážou airbagy integrovat i do celých kombinéz, je však nutné počítat s vyšší cenou.

Na závěr malé desatero:

  • Motocyklista je zranitelný účastník silničního provozu.
  • Motocyklista má vždy připevněnou ochranou přilbu.
  • Motocyklista má vhodné oblečení a doplňky s reflexními prvky.
  • Motocyklista nesmí jezdit riskantně, nesmí jezdit nepřiměřenou rychlostí. Rychlost musí přizpůsobit stavu vozovky, hustotě provozu, počasí.
  • Motocykl má brzdnou dráhu delší než automobil (při rychlosti 100km/h je brzdná dráha 83 metrů, při rychlosti 200km/h je brzdná dráha 280 metrů
  • Mezi pasti na motocyklisty patří spadané listí, olejové skvrny, tramvajové koleje, výtluky, dilatační spáry na mostech, změny povrchu vozovky, dlažební kostky, vyjeté koleje, vodorovné dopravní značení.
  • Motocyklista musí počítat se slepými úhly zpětných zrcátek automobilů – když nevidí zpětné zrcátko automobilu, jeho řidič motorkáře nevidí.
  • Motocyklista musí mít při předjíždění dostatečný boční odstup od automobilu.
  • Motocyklista nepředjíždí zprava – to řidiči nečekají.
  • Ani motocyklista nepředjíždí v nepřehledných místech.