Děti z waldorfské školy se do školních lavic vrátily celé natěšené. Jak probíhalo testování?

Ilustrační foto

OLOMOUC – Žáci prvního stupně základních škol se po dlouhé pauze dnes vrátili do školních lavic. To se týkalo i žáků Waldorfské školy v Olomouci. Nejprve ale děti musely podstoupit antigenní testování na přítomnost koronaviru, mnohým přišli pomoci rodiče.

Na Waldorfské škole v Olomouci dnes přivítali pouze žáčky 3., 4. a 5. tříd. Prvňáci a druháci zůstali zatím doma, aby se systém testování v prvním týdnu ozkoušel nejprve na starších dětech. Další týden by pak měly začít chodit do školy všechny třídy. Do školy dnes přišlo 49 dětí, absence se pohybovala na běžné úrovni. Škola umožnila, aby dětem s provedením stěrů z nosu mohli asistovat rodiče, což je důležité zejména u integrovaných dětí se specifickými problémy. „Tuto možnost využila asi polovina rodičů,“ informovala ředitelka waldorfských škol v Olomouci Monika Machytková. Žádné dítě ani žádný pedagog neměli pozitivní test.

Staňte se členy FB skupiny Život v Olomouckém kraji a žádná zpráva vám neunikne.  Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line .

Škola také umožňuje provedení certifikovaného testu v domácím prostředí před příchodem do školy, rodiče si však v takovém případě musí test hradit sami. Většina rodičů by však přivítala takovou možnost, dnes jí využila pouze jedna maminka – zdravotnice, která předložila negativní výsledek neinvazivního kloktacího testu. „Samozřejmě jsme připraveni předejít dalšímu šíření nemoci, myslím si však, že rodiče jsou dostatečně zodpovědí a jsou ochotni své děti sami otestovat doma a předejít tak případným traumatům, která by se mohla vyskytnout při povinném testování dětí ve školách.

Organizační zajištění testování bylo podle Moniky Machytková poměrně náročné. Škola se dnes otevřela společně se školní družinou už v 6:30 hodin, první děti se přicházely otestovat asi od 6:40 hodin. Do 8 hodin se pak podařilo v klidu otestovat všechny děti.

Podle Moniky Machytkové se děti do školy velmi těšily. Pedagogové jsou připraveni na to, že první dva dny nebudou děti dostatečně soustředěné na to, aby se začaly učit něco nového. Na první týden pak mají připraveny zejména sociální aktivity a činnosti týkající se výchovných předmětů. Nejdůležitější teď pro děti bude, aby si znovu zvykly na školní režim a povinnosti.