Po českých tratích nás budou vozit supermoderní expresní vlaky, podívejte!

PLZEŠKÝ KRAJ – Cetování po železnici pro nás bude opět pohodlnější a rychlejší. Národní dopravce České dráhy si totiž pro své dálkové vnitrostátní a mezinárodní linky bude u konsorcia Siemens Mobility-Škoda Transportation objednávat supermoderní vlaky.

Uzavřená rámcová smlouva umožňuje odebrat celkem 182 vozů a jeho hodnota dosahuje téměř 12,5 miliardy korun. Konsorcium dodá pro České dráhy až 180 vozů tvořících 20 devítivozových souprav s kapacitou 555 míst k sezení a nejvyšší provozní rychlostí až 230 km/h. Dva vozy si pořizuje Správa železnic. Supermoderní komfortní vozy by měly sloužit v příštích letech na linkách z Prahy přes Ústí nad Labem do Hamburku či přes Brno do Budapešti a Vídně.

Staňte se členy FB skupiny Život v Plzeňském kraji a žádná zpráva vám neunikne.  Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line.

V České republice je v plánu zvýšení rychlosti na konvenčních tratích na 200 km/h a výstavba vysokorychlostních tratí. „To v budoucnu umožní provoz vlaků vyšší než dnes maximálně povolenou rychlostí 160 km/h. I proto musíme pokračovat v plánovaných investicích do nových vlaků, kterými naplníme požadavky na standardy vozidel provozovaných na konvenční i vysokorychlostní síti ve střední Evropě. Upevníme si tak dlouhodobá strategická partnerství v rámci mezinárodní přepravy a posílíme svou pozici v dálkové dopravě,“ vysvětluje předseda představenstva a generální ředitel ČD Ivan Bednárik a dodává: „Soupravy budou vybavené nejmodernějšími prvky na současném evropském trhu a nabídnou cestujícím nejvyšší komfort. Počítáme s nimi na mezistátních dálkových linkách Praha – Ústí nad Labem – Berlín – Hamburk, Praha – Brno – Budapešť a Praha – Brno – Vídeň – Graz – Villach. Už v prvních letech provozu vlaky využijí svou maximální rychlost právě v úseku mezi Berlínem a Hamburkem.

Nové osobní vozy v datech:

  • moderní netrakční vratné devítivozové jednotky s řídícím vozem,
  • čelní řídicí vůz 1. třídy, vložený vůz 1. třídy, vložený vůz s restauračním oddílem 2. třídy, vložený víceúčelový vůz 2. třídy (dětské kino, místa pro osoby na vozíku apod.), 4 vložené vozy 2. třídy, koncový vůz 2. třídy (oddíl pro přepravu jízdních kol),
  • 99 sedadel v 1. vozové třídě, 456 sedadel ve 2. vozové třídě,
  • restaurační oddíl s 18 místy k sezení a možností zakoupení teplých nebo studených pokrmů i dalšího občerstvení během cesty,
  • velkoprostorový klimatizovaný interiér,
  • tlakotěsnost celé soupravy (důležitá především při jízdách vyššími rychlostmi) chránící cestující před tlakovými rázy a tím i zaléháním v uších při průjezdu tunely nebo míjení vlakových souprav, a zároveň napomáhající vytvořit tichý a dlouhodobě čistý interiér,
  • mezi oddíly a nástupními prostory automatické posuvné dveře ovládané fotobuňkou,
  • nástupní dveře ovládané tlačítky a systém selektivního odblokování nástupních dveří, který umožňuje centrální uzavření a zablokování dveří proti otevření ještě před rozjezdem vlaku a jejich odblokování
    po zastavení vlaku pouze na straně k nástupišti,
  • ergonomická polohovatelná sedadla v 1. třídě v uspořádání 2+1 s koženým potahem a ve 2. třídě
    v uspořádání 2+2 s textilním potahem,
  • sklopné stolky u míst za sebou a pevné stoly mezi sedadly v uspořádání sedel proti sobě,
    bezdrátové nabíječky mobilních telefonů v 1. třídě,
  • zásuvky 230 V a USB konektory pro napájení přenosné elektroniky cestujících,
  • inovativní technologie oken umožňující snazší průchod signálu mobilních telefonů do soupravy se zachováním tepelně-izolačních vlastností skel, v oknech vysouvací rolety proti slunci,
  • bezdrátová datová síť Wi-Fi pro internetové připojení včetně zábavního a informačního palubního portálu,
  • elektronický audiovizuální informační systém s LCD monitory a elektronický rezervační systém,
    bezbariérová úprava pro cestování osob na vozíku zahrnující 3 místa pro vozíky, bezbariérové WC, elektrické zdvihací plošiny pro nástup/výstup osob na vozíku a zásuvky pro dobíjení akumulátorových baterií elektrických vozíků,
  • dětské kino, sklopný pult pro přebalování kojenců, místa pro uložení kočárků, místa pro uložení
    12 jízdních kol (včetně zásuvek po nabíjení elektrických kol) a objemných zavazadel,
    schválení pro provoz v České republice i okolních evropských státech (Německo, Polsko, Rakousko, Slovensko a Maďarsko).

Zdroj: Škoda