Ohrozimský tankodrom je třetí nejhorší v Česku, silničáři „zalátali“ jeden jízdní pruh

foto: Michal Zácha (facebook)

PROSTĚJOVSKO – Silnice II/150 u Ohrozimi, zvaná Hitlerova dálnice, letos po zimě připomíná tankodrom. Výmoly jsou zde na celé úrovni vozovky a mnohdy hluboké tak, že k jejich průjezdu nestačí ani omezení rychlosti na minimum. Řidiči několik týdnů marně vyhlíželi na alespoň provizorní opravy. Teď se dočkali.

Ohrozimská silnice je významnou spojnicí mezi Prostějovem a Boskovicemi. Denně na ní projedou tisíce automobilů. Letošní zima se na ní ale podepsala brutálním způsobem. Výmoly a výtluky, způsobené zimní údržbou, solí, klimatickými vlivy a v neposlední řadě i těžkou nákladní dopravou, jsou všudypřítomné. Nachází se v obou jízdních směrech, na krajnicích i ve středovém pásmu, takže je téměř nemožné je minout. Musíte jimi projet. I v rychlosti 10 km/hod. je to velmi nebezpečné. Silnice se dokonce dostala na přední příčku žebříčku portálu Výmoly.cz, který podporuje BESIP a je hodnocena jako třetí nejhorší silnice s výtluky v Česku.

Staňte se členy FB skupiny Život v Olomouckém kraji a žádná zpráva vám neunikne.  Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line

Spousta řidičů se po týdnech nečinnosti a snaze o jakoukoliv opravu rozhodla objíždět úsek přes Mostkovice a Plumlov. „Zcela určitě nejhorší cesta, kterou jsem kdy viděl, polní cesta je oproti tomu jako dálnice,“ podělil se o svou zkušenost Petr Punčocha, „frekventovaná silnice, momentálně téměř nesjízdná pro auta s nižším podvozkem.“

Obdobný názor sdílí i Petr Abrahámek: „Silnice druhé třídy by takto neměla vypadat ani den, tady je to už několik měsíců.“ Sám byl svědkem nejméně dvou vozidel s proraženou pneumatikou.

V minulém týdnu svitla řidičům naděje, že by se díry mohly aspoň provizorně opravit. Potvrdil to i náměstek hejtmana Olomouckého kraje pro dopravu, Michal Zácha. „Sám jsem se před pár dny byl přesvědčit o jejím neutěšeném stavu, na který mě řada z vás upozorňovala, a měl jsem informace také od našeho správce komunikací. Ohrozimský kopec, který je nejhorším úsekem této komunikace, bude možné zatím jenom provizorně vyspravit, aby motoristé museli co nejméně zpomalovat a vyhýbat se výtlukům. A to ještě musíme bojovat s rozmary počasí. Dlouhodobým řešením bude až rekonstrukce komunikace, na kterou chceme získat evropské peníze. Když půjde vše dobře, mohla by odstartovat příští rok.

Přestože práce zpomaluje nepřízeň počasí, podařilo se téměř „zalepit“ celý jeden jízdní pruh odspodu nahoru. Silničáři jej dokončili v pondělí v poledne navzdory intenzivnímu dešti.

Lepilo se i za deště