Traktoru unikal na silnici olej, motorkář na něm dostal smyk a boural

foto: Policie ČR

NÁCHODSKO – Řidič traktoru dojel na farmu a zjistil, že má na něm závadu, kvůli které nejspíše unikal samovolně na vozovku olej. Bohužel se do této pasti dostal motorkář, který havaroval. Všechny okolnosti této situace jsou v řešení policistů.

Jak dnes potvrdila policejní mluvčí Lucie Konečná, k události došlo tuto středu v obci Česká Metuje, krátce po jedné hodině odpolední. „Naštěstí nebyl při nehodě nikdo zraněn. Dechová zkouška měla u obou řidičů negativní výsledek,“ říká mluvčí.

Staňte členy FB skupiny Život v Královehradeckém kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne.  Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line.

Policisté upozorňují:

  • Řidiči motocyklů musí dávat při své jízdě větší pozor na povrch vozovek, jelikož pro ně mohou být následky nehody mnohem vážnější, než pro ostatní účastníky provozu. Motorkáře nechrání žádná karoserie, bezpečnostní pás, airbag, pouze pasivní zabezpečení jako je speciální oblečení, chrániče kloubů, páteřový chránič, ochranná přílba, vhodná obuv, rukavice a další prvky.
  • Při rychlé jízdě je však nutné počítat se spadaným listím, olejovými skvrnami, které se mohou na první pohled zdát jako obyčejná kaluž, naftou na silnici, se změnou povrchu silnice (z rovného asfaltu či betonu na dlažební kostky), nerovností terénu, vlhkostí vozovky, nebezpečné mohou být i přechody pro chodce, nebo vodorovné dopravní značky. S rozmyslem a bez zaváhání tak musí umět motorkář předvídat nebezpečné situace, manévrovat se svým motocyklem a zvládat různé taktiky. Nejdůležitější je pro motocyklistu ovládat brždění a naučit se i nouzové např. na nepoužívané silnici. Při rychlé jízdě myslete na brzdnou dráhu motocyklu. Platí pravidlo při nutném brzdění – není-li motocykl vybaven systémem ABS-vzadu naplno, vpředu s citem. Brzděte vždy před zatáčkou a s citem na obě brzdy.
  • Pomoci můžou ale i další věci, jako hlídání si hloubky dezénu pneumatik – stanovený minimální profil je 1,6 mm u malých motocyklů, kola s pomocným motorem a lehké motocykly – 1,0 mm. Je nutné si uvědomit, že materiál pneumatik stárne a mění se vlastnosti, mění se přilnavost pneumatik k vozovce.