Univerzita otevírá nový obor, zaměřuje se na tvorbu počítačových her

Vedoucí ateliéru také stojí za vznikem nové microsite univerzity spuštěné u příležitosti 20. výročí vzniku vysoké školy. Foto: archiv UTB

ZLÍN – Fakulta multimediálních komunikací otevírá na podzim nový magisterský obor Game Design. Budoucí studenty seznámí s prostředím rychle se rozvíjejícího odvětví počítačových her a provede je celým procesem jejich tvorby. Přihlášky mohou zájemci zasílat do konce června.

Obor bude klást důraz na design a originální estetické ztvárnění počítačových her. Zároveň chce rozvíjet kreativní myšlení, učit nové technologie a pěstovat individuální i týmovou práci. „Český herní průmysl raketově roste. Naši budoucí studenti si projdou celým procesem tvorby her, od přípravy a prezentace pro investory, až po vytvoření hratelného prototypu a vlastní marketingové propagace. Zároveň budou mít možnost vyzkoušet si jednotlivé herní profese, prozkoumat nové technologie a absolvovat výuku ve virtuálním 3D prostředí,“ přibližuje studium vedoucí ateliéru Pavel Novák.

Staňte se členy FB skupiny Život ve Zlínském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne.  Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line.

Absolventi budou připraveni na pozice v herních firmách, nebo mohou nastoupit vlastní dráhu. „Součástí takové přípravy je i seznámení se s herním odvětvím v podobě různých stáží, přednášek a workshopů odborníků z oboru,“ dodává Pavel Novák, který povede ateliér ve spolupráci s Michalem Ščuglíkem.

Pavel Novák je digitální a game designer, zakladatel nezávislého herního studia polyperfect s.r.o. Díky mnoha oceněním navázal spolupráci s herními ikonami jako je Will Wright (SimCity, The Sims), Lauren Elliot (Carmen Diego), pomáhal Národnímu Muzeum v Los Angeles nebo dodával 3D modely pro Facebook-Oculus.

Michal Ščuglík se dlouhodobě věnuje tvorbě interaktivních instalací a webovému i hernímu programování. Stojí za řádkou převážně klientský her a má bohaté zkušenosti s mnoha různými jazyky, nástroji a hardwarem. Od webových technologií, přes mobilní aplikace až k počítačovému vidění. V neposlední řadě se také zabývá technologií virtuální a rozšířené reality a pomáhá studentům Fakulty multimediálních komunikací v realizaci jejich projektů.