Video: Řidič škodovky kvůli mikrospánku narazil do stromu a potřeboval péči záchranky

foto: Policie ČR

JIČÍNSKO – To, že se za volant nevyplácí usedat se značnou únavou, bohužel na vlastní kůži poznal řidič osobního vozidla Škoda Fabia. Ten krátce před půl šestou odpolední, toto pondělí, boural na silnici I. třídy č. 16 před obcí Vrchovina.

„Čtyřiadvacetiletý řidič v klesání na přímém úseku komunikace pravděpodobně usnul, vjel vpravo mimo komunikaci do travnatého porostu, kde pravým bokem narazil do vzrostlého stromu,“ říká policejní tisková mluvčí Eliška Majerová.

Staňte členy FB skupiny Život v Královehradeckém kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne.  Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line.

Škodovka se po nárazu vrátila zpět na silnici, kde dostala smyk a svou jízdu zakončila v poli. Policisté podrobili řidiče dechové zkoušce na přítomnost alkoholu, která ukázala negativní výsledek. Zdravotnická záchranná služba si následně šoféra převzala do své péče. Celková škoda byla vyčíslena na zhruba 150 tisíc korun.

Policisté upozorňují:

Mikrospánek trvá pouhé tři až patnáct vteřin, přesto může mít fatální následky, zvláště pokud potká řidiče za volantem. Mikrospánku předchází zvýšená únava, která se může projevovat pomalejšími reakcemi, rozmazaným viděním, zhoršenou orientací, náladovostí nebo poklesem výkonnosti. Pokud na sobě pozorujete tyto příznaky, je lepší zastavit např. na kávu nebo na krátký odpočinek. Nehody se nejčastěji dějí jen pár kilometrů od domova, kdy si řidiči říkají, že “už to dojedou”. Příčinou je nejčastěji nedostatečný odpočinek před samotnou jízdou. Může ho ale také způsobit stres, nekvalitní spánek nebo např. užívání léků. Mikrospánek řidiče nejčastěji přepadne v noci nebo pozdě odpoledne, kdy se vrací unavení z práce. Rizikovou skupinu představují především mladí muži, lidé pracující na směny nebo více než 60 hodin týdně, profesionální řidiči a lidé, kteří trpí poruchou spánku. Postihnout však může každého, kdo sedne za volant unavený. Pokud začínáte zívat, zesilte si v autě rádio, otevřete si okno a osvěžte se čerstvým vzduchem. A hlavně na nejbližším odpočívadle zastavte. Krátké protažení vám prokrví končetiny i mozek a nastartuje na další cestu.