Cestující v Brně pípají už rok, zájem je obrovský

Foto: DPMB

BRNO – Od loňského července mají cestující možnost zakoupit si bezkontaktně jízdenku přímo ve voze. Za rok fungování lidé provedli téměř 5 milionů transakcí za 70 milionů korun. Mezitím SMS jízdenky a prodejní automaty zažily propad.

„Cestující si chválí zejména jednoduchost systému. Ten umožňuje nákup jízdenky kartou, hodinkami či mobilním telefonem bezprostředně po nástupu do vozu namísto zdlouhavého shánění jízdenky dopředu,“ uvedl ředitel Dopravního podniku Miloš Havránek. Měsíc po spuštění cestující provedli na 200 tisíc transakcí, ty se pak snižovaly podle toho, jak kulminovala epidemie koronaviru. Nejvíce službu Pípni a jeď! využili lidé 30. června, kdy provedli 33 tisíc transakcí.

Staňte se členy FB skupiny Život v Jihomoravském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne. Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line.

V SMS jízdenkách nyní podnik eviduje 15% propad oproti roku 2019. Netáhnou už ani jízdenkové automaty. „Tak jak roste zájem o bezkontaktní nákup jízdenek, budeme postupně omezovat jízdenky papírové. Stále je ale využívá téměř 50 procent cestujících, proto od nich budeme upouštět pozvolna,“ vysvětlil vedoucí tarifního odboru Dopravního podniku města Brna Vít Prýgl. V roce 2019 prodal Dopravní podnik 15 milionů jednorázových jízdenek, které využívá 25 % cestujících. Zbylí upřednostňují předplatní jízdenky. I v jízdném se projevuje nemoc Covid-19, zatím jsou tržby o 55 milionů nižší než v minulém roce a o 130 milionů nižší než v předchozích letech.