Chcete upravit zanedbané zákoutí v Olomouci? Využijte projekt „Milion pro …“

OLOMOUC – Trápí vás zanedbaný park? Chybí vám místo, kde byste se mohli potkávat se sousedy? Chodíte kolem polámaných laviček a říkáte si, tady by mohlo být krásně? Teď máte skvělou šanci vaše okolí změnit! Společnost Kaufland ve spolupráci s Nadací Via věnuje v každém z měst, ve kterém otevře svou novou pobočku, 1 milion korun na projekty zlepšující veřejná prostranství a sousedskou vzájemnost.

„Společnost Kaufland ve všech místech, kde podniká, podporuje různé aktivity a organizace. Nyní přicházíme s novým projektem „Milion pro…“, který je určen pro města, kde představujeme svoji novou prodejnu. Právě v Olomouci jsme v pátek otevřeli druhou prodejnu a spustili nový grantový program „Milion pro Olomouc ”. V průběhu tří let investujeme částku 1 000 000 Kč do podpory místních komunitních projektů a úpravy veřejného prostoru,“ říká tisková mluvčí společnosti Renata Maierl.

Staňte se členy FB skupiny Život v Olomouckém kraji a žádná zpráva vám neunikne.  Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line .

Společnost Kaufland tento projekt vyhlašuje ve spolupráci s nezávislou Nadací Via, která se podpoře aktivních spoluobčanů a zlepšování veřejného prostoru věnuje už 24 let. „Nadace Via dlouhodobě podporuje ty, kteří zlepšují život ve svém okolí, společně proměňují veřejná prostranství, pořádají sousedské slavnosti nebo zkrášlují zanedbaná místa svých měst a obcí. Těší nás, že díky finanční podpoře společnosti Kaufland vzniknou v následujících letech v českých městech nové komunitní zahrady, hřiště nebo místa pro sousedská setkávání,” dodává k tomu Zdeněk Mihalco, ředitel Nadace Via.

O podporu z grantového programu Kaufland mohou žádat neziskové a příspěvkové organizace, nebo skupina přátel, kteří mají chuť společně něco změnit. Jako první se mohou přihlásit lidé z Olomouce, kde se projekt spustil přímo k otevření nové prodejny. Následovat bude Rožnov pod Radhoštěm. Všechny informace lze najít na webových stránkách Nadace Via nebo společnosti Kaufland.

O Nadaci Via: 

Nadace Via usiluje o to, aby v Česku bylo víc lidí, kteří společně pečují o své okolí a kteří darují druhým. Jejími hlavními tématy jsou proto rozvoj filantropie a komunitního života v Česku. Jako jedna z prvních letos v létě spustila sbírku pro Moravu, ze které už potřebným rodinám vyplatila více než 70 procent vybrané částky. Za 24 let své působnosti investovala 388,5 milionů korun do komunitních a filantropických projektů a zprostředkovala více než miliardu korun neziskovým organizacím díky online nástroji Darujme.cz.

O společnosti Kaufland:

Kaufland Česká republika je součástí německé obchodní skupiny Schwarz. Na český trh vstoupil v roce 1998 a v současné době zde provozuje 136 prodejen, dvě logistická centra a vlastní masozávod. V České republice zaměstnává více než 23 500 lidí. Kaufland působí kromě Česka v dalších sedmi zemích světa.