Vojáci pomáhají v nemocnicích i call centrech

OLOMOUCKÝ KRAJ -Vojáci už jsou opět „v plné polní“ v nemocnicích a jako telefonisté na call centrech. Přestože se nejedná o zdravotnický personál, jsou v mnoha zařízeních nepostradatelní.

Podle toho, v jakých zařízeních pracují, pomáhají s polohováním pacientů, asistují jim při osobní hygieně či při jídle. V sociálních zařízeních kromě pomocných prací u klientů pomáhají také s úklidem nebo s provozními pracemi.

Staňte se členy FB skupiny Život v Olomouckém kraji a žádná zpráva vám neunikne.  Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line

Systém spolupráce je nastavený už z předchozí vlny. „Nemocnice vyhodnotí situaci jako krizovou, obrátí se na krizový štáb kraje, kde stav zhodnotí. Pokud nelze pomoci v rámci kraje, putuje žádost na Ústřední krizový štáb, který ji schválí a předává armádě k zabezpečení. Hlavní sestra Ministerstva obrany do zařízení zavolá a zeptá se na konkrétní požadavky. Od prvotního požadavku za dva až tři dny už vojáci tam, kde jsou potřeba, pomáhají,“ sdělil náčelník štábu Velitelství pro operace Václav Vlček.

„Do nemocnic a sociálních zařízení také nasazujeme pouze očkované vojáky, kteří jsou předem testováni na covid,“ zdůraznil Vlček.

Kromě pomoci v nemocnicích a sociálních zařízeních armáda opět zprovoznila čtyři call centra, která pomáhají hygienám s trasováním nakažených. Jedno z nich je v Lipníku nad Bečvou. „Ve dvou osmihodinových směnách, sedm dní v týdnu se v call centru už měsíc pravidelně střídá více než šedesát příslušníků posádky,“ říká major Vít Knapek, náčelník oddělení komunikačních a informačních systémů a v současné době vedoucí opavského call centra.

Do dnešního dne vojáci vyřídili přes 16 tisíc hovorů, denně jich zvládnou přes sedm set. Většina vojáků má podle Knapka s prací operátorů zkušenosti už z předchozí vlny. „Už to trvá poměrně dlouhou dobu a lidé jsou pochopitelně unaveni, snažíme se však zachovávat nejen profesionální, ale i lidský přístup, a pokud je ochota a porozumění na obou stranách, jsou emočně vypjaté situace zastoupeny jen minimálně.“