První RegioPanter vyrazí z Olomouce do Šternberka v létě

RegioPanter, foto Pixabay.com

OLOMOUCKO – V neděli 12. prosince začne platit nový železniční jízdní řád. České dráhy postupně nasazují do provozu kompletně modernizované motorové jednotky Stadler GTW, od léta 2022 pak plánuji nasazení elektrické jednotky RegioPanter na prvním spoji mezi Olomoucí a Šternberkem. Po dokončení elektrifikace v dalších letech tyto jednotky zajistí provoz na celé trati z Olomouce přes Šternberk a Uničov do Šumperka.

České dráhy v těchto dnech začínají nasazovat na trati z Olomouce do Senice na Hané a Drahanovic první kompletně zmodernizované motorové jednotky řady 646 (Stadler GTW). Ty postupně zajistí také regionální spoje na trati ze Šumperka do Hanušovic a Jeseníku a také polovinu spojů z Lipové Lázní do Javorníka ve Slezsku. Poslední z těchto vozidel pak budou obsluhovat trať z Olomouce do Moravského Berouna. Oproti jednotkám, se kterými se cestující v regionu již mohli seznámit ve zkušebním provozu, se jedná o vozidla po provedené kompletní modernizaci. Všechny soupravy již budou vybaveny zásuvkami pro dobíjení drobné elektroniky, Wi-Fi připojením, LCD monitory a zabezpečovacím systémem pro přepravu až osmi jízdních kol. O nasazení modernizovaných vlaků Stadler jsme psali včera v tomto článku.

Staňte se členy FB skupiny Život v Olomouckém kraji a žádná zpráva vám neunikne.  Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line .

První elektrický spoj na zmodernizované trati z Olomouce do Šternberka

V souvislosti s pokračující komplexní modernizací železniční infrastruktury a plánovaným zahájením elektrického provozu na jednokolejné trati z Olomouce do Šumperka bude o hlavních školních prázdninách zaveden první spoj v elektrické trakci. „S ohledem na postupné otvírání zmodernizovaných úseků bude spoj veden pouze na patnáctikilometrovém úseku z Olomouce do Šternberka. Vlak s odjezdem z Olomouce hl.n. v 18:00 a v opačném směru ze Šternberka v 18:20 pojede pouze v pátek a v sobotu, přičemž na své trati nebude nikde nezastavovat,“ uvedla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová. Poprvé se tak budou moci cestující svézt v tomto úseku moderní elektrickou jednotkou řady 640 RegioPanter. Půjde tak o předzvěst budoucího reálného provozu na celé této trati.

Spoje zajišťované na území Olomouckého kraje Českými drahami ujedou v jízdním řádu 2021/2022 celkem asi 6 milionů vlakokilometrů. Rozsah dopravy v regionu tak zůstane zachován ve stejném rozsahu jako v současném jízdním řádu. České dráhy budou v kraji zajišťovat v pracovní dny celkově 537 regionálních vlaků, o víkendech pak průměrně 422 spojů. Nový jízdní řád bude platit do 10. prosince 2022.