Dopravní podnik rozšíří svou sbírku retro vozidel

Foto: Harold17

BRNO – Do pomyslné stáje Dopravního podniku města Brna přibydou dva starší trolejbusy 22Tr a 14Tr, které dostanou svou původní tvář. V plánu je také rekonstrukce trolejbusu 9Tr, který se podařilo získat zpět z Ukrajiny. kavárenské tramvaje 4MT nebo ČKD Tatra K2.

„V letošním roce bychom rádi rozšířili sbírku našich retro vozidel o dva trolejbusy. Jedná se o zástupce typových řad 14Tr a 22Tr, které stále ještě můžeme vídat v provozu, ale postupně je budeme nahrazovat novými trolejbusy,“ řekl generální ředitel podniku Miloš Havránek. Snaha o mapování historického vývoje vozů městské hromadné dopravy v Brně přináší své ovoce, aktuálně má podnik patnáct kusů, ke kterým přibydou právě tyto dva trolejbusy. Historické skvosty mohou běžní občané vídat na akcích Dopravní nostalgie, dny otevřených dveří nebo oslavy města Brna.

Staňte se členy FB skupiny Život v Jihomoravském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne. Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

V komínské vozovně se aktuálně pracuje na trolejbusu Škoda 22Tr, kterých bylo vyrobeno pouze 13 kusů, z toho 8 je ve vlastnictví dopravního podniku. Jednalo se o první kloubové nízkopodlažní trolejbusy v Brně. Další 3 kusy mají v Ústí nad Labem, jeden byl zlikvidován a poslední skončil v Maďarsku. Jakmile skončí oprava, dělníci se vrhnou na Škodu 14Tr, konkrétně jeden z posledních modelů, který se pyšní digitálními displeji. Vyráběny byly v letech 1981-1998 a vyvážely se i do bývalého Sovětského svazu a NDR.

Odprodaný trolejbus Škoda 9Tr, který skončil na Ukrajině, je zpět v Brně a čeká na svou rekonstrukci. V Brně jezdil od roku 1980 do 1996. Renovace bude pokračovat až do příštího roku. Kavárenská tramvaj 4MT, kterou v 90. letech podnik zachránil před sešrotováním, bude přestavěna tak, aby sloužila pro firemní a jiné akce. Zvenku bude vypadat jako kdysi, vevnitř vzniknou odnímatelné stoly, přidá se lednička, kávovar či audiovizuální systém. Konec prací se plánuje na polovinu roku 2022. Další tramvaj, na které dělníci pracují, je ČKD Tatra K2, kterou přetváří pro pražský dopravní podnik. Hlavní město vůz odkoupilo z Bratislavy a v Brně se podrobuje rekonstrukci do původního stavu.