Přerovští školáci se můžou těšit na 3D realitu, budou se víc těšit do školy?

PŘEROV – Výuka přírodních věd se pro přerovské školáky stane zábavnou zážitkovou lekcí. Děti pomocí speciálních 3D brýlí vstoupí do virtuální reality a naskytne se jim úplně jiný pohled, než jaký jim nabízí „plochá učebnice“. Mohou si zblízka a v prostoru prohlédnout třeba buňku, ocitnou se v pralese nebo se vydají prozkoumat povrch Měsíce. Projekt, který do škol prosadila radnice, je prvním svého druhu v celém Olomouckém kraji. Město do něj investovalo 800 tisíc korun.

Několik stovek elektronicky zpracovaných materiálů ve formě 3D modelů, animací a videí, simulací, panoramatických fotek či rozšířené reality budou mít k dispozici učitelé přírodních věd z přerovských základních škol už ve druhé polovině tohoto školního roku. „Partnerem města se stala společnost Corinth, která dodá školám unikátní software, 3D brýle a v závěru ledna proškolí pedagogy především přírodních věd, jak učební pomůcku 21. století maximálně využívat,“ uvedl náměstek primátora pro oblast školství Petr Kouba.

Staňte se členy FB skupiny Život v Olomouckém kraji a žádná zpráva vám neunikne.  Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

Jako učitel, který za katedrou strávil čtvrt století, se domnívá, že chystaná novinka děti nadchne a podpoří jejich přirozenou zvídavost. „Přerovští školáci budou mít jako první v kraji možnost stát se součástí ojedinělého výukového programu, na němž se podíleli odborníci z Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy. Zcela jistě ocení, když si budou moci prohlédnout třeba stavbu rostlin, části lidského těla, geometrické vzorce, molekuly ve 3D rozlišení, nebo videa experimentů, které nelze z důvodu extrémního nebezpečí provádět ve školních laboratořích,“ doplnil Kouba.

Software lze použít na zařízeních jako PC, tablety, interaktivní tabule, dotykové obrazovky – to všechno už dnes mají školy běžně k dispozici. I pedagogové očekávají, že se školákům z druhého stupně bude líbit, když se dostanou k věcem, které na obrázcích v učebnicích nenajdou, navíc některé objekty si mohou přibližovat a zkoumat je v detailech.  I fyzika, chemie, přírodověda či zeměpis se mohou stát atraktivnějšími předměty. „Je to zajímavé zpestření výuky, které vítáme. Věříme, že naše školáky bude díky této novince probíraná látka více bavit,“ říká ředitelka Základní školy Trávník Kamila Burianová.