Jak hledat optimální umístění PR článku

Tvorba zpětných odkazů je nesmírně důležitá pro jakéhokoli majitele internetových stránek. Právě díky zpětným odkazům se weby dostávají ve vyhledávačích nahoru. Tradičně se pro získávání zpětných odkazů používají PR články. Jejich tvorba je již jakýmsi koloritem i mnohých agentur, jež se psaním a publikací článků přímo zabývají. U nás se jedná třeba o služby Placla.cz nebo Copywriting.cz a jiné. Alternativ je v tomto ohledu hodně. Vy si ale můžete bez potíží nechat článek sepsat a vybrat si i web, kde bude publikovaný. Jak na to?

Hledejte weby s úspěšným hodnocením

Zřejmě první důležité kritérium. Každý web je vyhledávači nějakým způsobem hodnocen. V současné době se nejvíce klade důraz na dvoje metriky. Jedná se o Page Authority a Domain Authority. Obojí statistiky označují web číselně. Pokud číslice převyšuje třicítku, pak se pravděpodobně jedná o velmi kvalitní web. Jinak se lze dívat i na některé další statistiky. Mezi ty nejdůležitější se řadí také návštěvnost webů. Tu si můžete bez problémů zjistit. Ideálně si nechejte poslat přímo screen z Google Analytics nebo jiného analytického nástroje. Budete mít jistotu. V podstatě každá solidní digitální agentura to takto řeší.

Tematické weby jako základ

Určitě je třeba dát si pozor, aby váš článek vyšel na tematicky zaměřeném webu. Třeba takové linky vedoucí na sekačku na trávu by měly vést na internetové stránky za bývající se zahradničením a vším okolo něj. Podobně je tomu i u jinak zaměřených odkazů. Záleží na tom, jaké stránky provozujete.

Komerční sdělení? Ne vždy musí být

Přesně tak, pokaždé nemusí být příspěvek označen jako komerční sdělení. I mnohá marketingová agentura často chce texty, jež nejsou takto označené a plynule zapadnou do obsahu webu. Vyhledávače tyto články mnohdy hodnotí mnohem lépe.

Zdroj obrázku: GaudiLab / Shutterstock.com