Frekventovaná kroměřížská křižovatka se kvůli nesouhlasu kraje nebude opravovat


Warning: Attempt to read property "post_excerpt" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 392

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394

Warning: Attempt to read property "post_title" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394

KROMĚŘÍŽ – Plány na úpravy důležité křižovatky ulic Tovačovského, Hulínská, Nádraží a Chropyňská nevyšly. Záměr narušilo rozhodnutí Ředitelství silnic Zlínského kraje, které spravuje průtah městem a s úpravami nesouhlasí.

Křižovatka u silničního mostu přes řeku Moravu je řízena semafory. Cílem radnice byla snaha optimalizovat přechody pro chodce i jízdní pruhy a případně také zlepšit možnosti průjezdu cyklistů, nechala proto vypracovat dopravní studii se dvěma variantami, které by situaci zlepšily. „Podobně jako s úpravou křižovatky ulic Havlíčkova – Albertova jsme na Zlínském kraji narazili. Možnosti města pomoci s řešením dopravní situace v lokalitách, kde se městské komunikace potkávají s krajskými, jsou tak velmi omezené,“ vysvětlil starosta Jaroslav Němec.

Staňte se členy FB skupiny Život ve Zlínském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne.  Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

První varianta dopravní studie počítala se zachováním tří jízdních pruhů na mostě, s přemístěním přechodu pro chodce v ulici Nádražní a Hulínské a zachováním stávajícího přechodu pro chodce na rameni ulice Chropyňské, na Švabinského nábřeží i na mostě přes řeku Moravu. „Tuto variantu ve svém stanovisku označila za vhodnější Policie ČR. Ředitelství silnic Zlínského kraje, které je příspěvkovou organizací hejtmanství, však nesouhlasilo s žádnou variantou řešení křižovatky,“ řekl mluvčí radnice Jan Vondrášek.

Neprošla ani druhá varianta, která počítala s přemístěním přechodu pro chodce v ulici Nádražní a Hulínské. Se zbudováním ochranného ostrůvku v místě přechodu pro chodce v ulici Hulínské, s úpravou stávajícího dělícího ostrůvku mezi rameny ulice Nádražní a Hulínské, se zvýšením počtu jízdních pruhů na mostě na dva ve směru od ulice Hulínská, což by si vyžádalo zúžení přilehlých chodníků na mostě podél komunikace a zrušení stávajícího přechodu na mostě. Přechod pro chodce na rameni ulice Chropyňské a Švabinského nábřeží by zůstal zachován.