Studenti zlínské univerzity navrhli designovou edici obalů pro Kofilu

Foto: archiv UTB

ZLÍN – Milovníci Kofily si oblíbenou cukrovinku mohou zakoupit v nových designových obalech. Ty navrhli studenti ateliéru Grafický design na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně u příležitosti 100. výročí známé znáčky.

Studenti navrhli téměř 80 unikátních obalů. Porota složená z odborníků i zástupců firmy pak vybrala sedm nejpovedenějších, které se dostaly do výroby. „Studenti se ve svých návrzích inspirovali nejen spojením typického prvku Kofily, kterým je káva a čokoláda, ale také původním designem od Zdeňka Rykra nebo vzory, které byly v době vzniku Kofily populární,“ přiblížila mluvčí univerzity Petra Svěráková.

Staňte se členy FB skupiny Život ve Zlínském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne.  Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

Designových edicí je symbolicky sedm, stejně jako je sedm dní v týdnu. Ke stoletému výročí vytvořila značka speciální komunikační kampaň, se kterou se lidé setkají v průběhu února nejen v televizi, ale bude mít přesah i do sociálních médií s využitím influencerů.

Nejvíce si porotu získal design Ivana Večerka, který jasně komunikuje značku Kofila společně s hvězdou Orion a číslovkou 100 odkazující na výročí, a byl realizován formou linorytu. Druhým nejlepším se stal ručně ilustrovaný návrh Lucie Nguyenové, který zobrazuje různé asociace k tyčince a dohromady tvoří jednoduchý grafický celek, jemuž vévodí ilustrovaný nápis KOFILA. Bronz brala geometrická ilustrace od Izabely Princové, ve které jsou zakomponovány hrnečky s kávou a číslice 100 je tvořena z kávových zrn. Do výroby se dostala také díla Viktorie Faberové, Markéty Myškové, Lucie Trojanové a Ferdinanda Kaclera.

Foto: archiv UTB
Foto: archiv UTB
Foto: archiv UTB