Podpora turismu, ne alkoholických večírků. Praha zná rozpočet pro cestovní ruch.

Praha má zájem o turisty, kteří tu zůstávají po více dní a nenarušují život místních. / Ilustrační foto

PRAHA – Zaměřit se na zahraniční turisty, kteří v Praze zůstávají po více nocí, chce v letošním roce pražský magistrát. Snahou vedení města je ale zároveň zabránit tomu, aby se metropole stala místem pro alkoholové dýchánky cizinců. Čím toho chce dosáhnout?

V roce 2023 vyčlení Praha ze svého rozpočtu na podporu turismu celkem 30 850 000 korun. Tuto částku se podařilo navýšit o dalších 8 milionů korun, které dostane navíc na marketingové kampaně zaměřené na turisty městská společnost Prague City Tourism a.s. „Všechny tyto kampaně můžeme financovat díky vyššímu výběru poplatků za přenocování, který jen za rok 2022 činil 420 milionů korun,“ říká náměstek primátora Jiří Pospíšil, do jehož kompetencí právě cestovní ruch spadá. Ten také vysvětlil, jak chce magistrát bojovat proti tomu, aby Praha nebyla oblíbenou destinací pro cizince s vášní pro alkohol: „Pokračujeme v kampani s názvem Enjoy Respect Prague, jejímž cílem je edukace přijíždějících turistů ohledně kultury chování, čímž pomůžeme zmírnit negativní dopady turismu na každodenní život v metropoli.“ V kampani Praha například také vyzývá cizince, aby se k městu chovali jako k vlastní matce, nerušili noční klid nebo parkovali koloběžky na vyhrazených místech.

Staňte se členy FB skupiny Život v Praze a žádná zpráva vám neunikne. Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

Zároveň bude i letos pokračovat kampaň V Praze jako doma. Jejím cílem je zvýšení počtu turistů a návštěvníků z České republiky. Těm přiblíží zajímavá místa v metropoli, seznámí je s možnostmi cestování po městě včetně bezbariérových variant, poradí s ubytováním nebo zajištěním slevové karty Prague Visitor Pass.