Západní okruh už přináší ovoce! Z centra Plzně mizí auta!

Ilustrační fotografie, zdroj: Plzeňský kraj

PLZEŇ – Jsou to přibližně tři týdny, kdy byl do provozu uveden dlouho očekávaný Západní obchvat a právě provedená analýza již přináší velmi optimistické výsledky.

Díky němu z centra krajské metropole doslova zmizely už desítky tisíc aut. Zmíněnou analýzu si nechalo vypracovat město Plzeň. „Západní okruh dopravě v Plzni výrazně pomohl. Potvrzují to nejen čísla, ale i osobní zkušenosti řidičů, se kterými jsem měl možnost hovořit. Situaci v oblasti dopravy ve městě budeme dál sledovat a průběžně vyhodnocovat. Věřím, že trend, který se díky okruhu podařilo nastolit, ještě umocníme dalšími investicemi do dopravní infrastruktury,“ uvedl primátor města Plzně Roman Zarzycký. „Dostavba západní části městského okruhu přinesla očekávaný úbytek vozidel v Plzni. Obchvat je intenzivně využívaný od prvního dne otevření a čísla ukazují, že jeho obliba mezi řidiči stále roste. Nejvíce se odlehčilo Karlovarské ulici a pak také Skvrňanské. Z tohoto poklesu je pravděpodobné, že okruh výrazně ulevil i krajským silnicím na západ od Plzně,“ popsal situaci Aleš Tolar, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí. Na Karlovarské na křižovatce U Družby je úbytek průjezdu vozidel o 15 procent denně, u křižovatky Pod Záhorskem pak 12 procent, tedy cca šest tisíc aut za den.

Nejvíce aut projelo po okruhu mezi Košutkou a Radčicemi 20. února, tedy den po otevření, za 24 hodin to bylo téměř 17 tisíc vozidel. „V běžné pracovní dny použije okruh zhruba 14,5 tisíce vozidel, z toho je 1,5 tisíce nákladních, z nichž je 200 kamionů,“ vyjmenoval náměstek s tím, že o sobotách vyjede na obchvat cca 11,5 tisíce vozidel, o nedělích necelých 10 tisíc. Město bude situaci v centru Plzně i nadále monitorovat a další dopady s odstupem času posuzovat. Momentálně je ale nutné brát v potaz, že na novou dopravní stavbu si řidiči nějakou dobu zvykají a teprve poté bude možné vyhodnotit její skutečný vliv na provoz. „Již z dosavadních dat je ale patrné, že Západní okruh otevírá potenciál pro další zklidnění dopravy v centru města,“ doplnil Aleš Tolar.